torsdag 27 november 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Sanne (http://snjezana-t.blogspot.com/).

Så här lyder reglerna:
- Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
- Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
- Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

Sanne beskrev mig som lagets flum och det var ju så smickrande att jag bara var tvungen att anta utmaningen :)

1. När jag äter taco så lägger jag alltid upp ingredienserna i en jättefin rad. Om jag tar en tugga så vill jag ha chansen att få med något av alla saker som jag har lagt på.

2. Jag uppskattar en nära vänskap framför två ytliga. Jag kan tänka mig att människor runt omkring mig inte ser mig som särskilt blyg. Men när det kommer till nya människor och främmande relationer så kan jag få tunghäfta. Jag är även blyg när det gäller nära relationer och att prata om mina känslor i den relationen. Något som jag har jättelätt för att prata med mina vänner.

3. Jag är en sådan person som ofta känner att jag missar något. Om det händer två saker på samma tid så kan jag ha väldigt svårt att bestämma mig för vilken utav de två sakerna jag vill göra. Det i samband med att jag kan ha svårt att säga nej gör att jag ibland kan bli dubbelbokad - så kan jag inte bestämma mig förrän i sista sekund vad jag verkligen kommer att göra.

4. Jag tycker inte det är speciellt skoj att shoppa kläder. Mest för att jag har svårt att hitta plagg som jag känner att jag passar i och tycker om. Så jag går helst på stan ensam där jag kan kolla på bara det jag är intresserad av. Fönstershopping är inget för mig.

5. När det gäller kött så kan jag ha svårt för att äta viltkött. Och det av den anledningen att vilt för mig är mer levande djur än en förpackning nötfärs. När jag äter nötfärs så tänker jag inte på att det är en ko men när jag ska äta en viltbiff så kan jag inte sluta tänka på att det varit en stackars älg. (Tankesättet "det är naturens lag" biter inte på mig här). Jag har även svårt för att tex döda flugor - jag släpper hellre ut dom i det fria. Jag tycker synd om djur helt enkelt!

6. Jag har en fobi för att bli lyft. Alltså om någon försöker lyfta mig så får jag i princip panik.. Så försök inte med det!!

7. När jag var liten så la jag mig jättetidigt. Det gjorde jag fram till att jag började plugga på universitetet. Där byttes mina sömnvanor totalt när jag upptäckte ICQ. Jag är fortfarande jäkligt dålig på att komma i säng i tid. Men nu beror det mest på att jag tycker det är så skönt att få bara sitta upp och göra mest ingenting. En rastlös själ är jag väl egentligen men absolut inte på kvällarna.

Såå... Det var väldigt svårt att komma på intressanta saker märkte jag.. Hade kanske behövt fundera lite mer men jag får väl anta utmaningen någon mer gång i framtiden kanske :)

Jag utmanar:
Astrid "Röv" Karlsson (http://www.baktankar.blogspot.com/)
Johanna "Målis" Karlsson

Sen kom jag inte på några just för tillfället då jag sitter på jobbet och inte har mina bloggfavoriter inlagda här - jag jobbar ju nämligen på jobbet! Inte sitter o läser bloggar o sånt.. Eller hur!!

9 kommentarer:

Sanne´s Blogg sa...

Haha! Underbart =D Ja, du är lagets flum no. 1!!!

Anonym sa...

vad duktiga vi har varit som skrivit av oss lite.

kul att läsa och att inse att vi kanske är mer lika än jag trodde jag redan visste.

Ass sa...

Jag har inte tid att svar på utmaningen nu... för jag jobbar ju... ehhh ;)

Ass sa...

Du har inte följt reglerna, du skulle länkat till mig ;)

Anonym sa...

hehe jag kände verkligen igen den första punkten.. undra varför?? kanske för att vi ofta äter det tillsammans. en annan grej... jag haar oxå att bli lyft !!

Anonym sa...

oh no, tror ag gjort den därlistan tre ggr, var ju itne ens länge sen sist! kan inte kopiera in den? tyckte det var så svårt att komma på sju saker.. :P fast det är skoj att läsa vad andra skriver om sej själva! =)

Anonym sa...

ojojoj vad många saker vi ska göra nu i jul :)

Lisa Eriksson sa...

Sis - Vi är av samma skrot och korn (heter det så?):P

S - Ska vi äta taco, äta viltbiffar, lyfta varandra, shoppa och vara uppe sent eller? :)

Anonym sa...

ja vad trode du??? :)

min agenda över julen är fullsmockad... å ja åker inte hem innan allt e avklarat