torsdag 24 februari 2011

Skid-VM - Sprint

Här kommer ett nytt ämne från önskelistan. Inte heller det kommer jag att ta bort för det är många dagar med VM.

OMG vilken bra start!
Det blev till att kolla SVT Play samtidigt som jag jobbade. Det blev ibland lite svårt att jobba (vilket resulterade i en lång dag). Men shit va skoj!
Marcus ba äger! Som han ägde! Dra ifrån med 10 meter i en sprintfinal?! Vem fasen hade trott det. Han såg iof jäkligt het ut när han i kvarten drog om fältet genom att staka sig uppför backen (fanns inte utrymme för bentag). Nej han hade verkligen sin taktik (att köra stenhårt i backen) och den taktiken lyckades han verkligen med. Jäkligt gött att Emil även fick knipa åt sig en medalj - många som tvekat på att han pallar trycket som är i ett mästerskap. Nu visade han alla som tvivlat. Tror inte han är lika missnöjd med ett missat guld när det var Marcus som stod överst. Måste ändå kännas lite bättre att förlora det till sin landsman. Sen så var det ju den där PN som klev in emellan. Det hade varit ännu roligare om Emil hade kunnat spurta ner honom på upploppet. Då hade det varit maximal utdelning! Men jag gissar att vi får nöja oss med guld och silver ;)
Men åter igen - Hellner! Hatten av för honom!

Kalla då... Kändes riktigt tråkigt att hon åkte ut i semin. Hon såg stark ut men är ju alldeles för snäll  mot de andra. Låter dom ta plats och den taktiken fungerar dåligt. Nej jag tror hon hade kunnat vara på pallen om hon hade varit lite mer ego. Synd!

Det var min reflektioner so far... Over and out!

Ämnen to go:
Skid-vm
Skidskytte-vm
Melodifestivalen
Nya låttips
Olinda
99 saker att göra innan man dör
Mina bästa recept

1 kommentar:

Ass sa...

Som jag åkte på upploppet!!! KÖR KÖR KÖR!!! Pulsen var enormt hög, men det kanske mer beror på temperaturen :P

Guld och brons (för att vara petig) får vi vara nöjda med men fasen -Kalla kändes ju så stark! Att hon inte bara körde på!!!?

Kul att det är igång :)