måndag 7 november 2011

Slutet på en era

Förra sommaren så började jag att titta på Sex and the City. Fick låna hela boxen av en god vän.
Dagar som känts lite långtråkiga eller dagar då TV:n inte visat ngt bra.. Då har boxen åkt fram!

Igår såg jag sista avsnittet. Serien har alltså hållit mig sysselsatt i över ett år (jag kan inte ha haft många tråkiga dagar ;)
Blev många tårar till de sista avsnitten. Det blev verkligen känslosamt. Mycket för att man kan relatera till en del egen upplevda saker men även för att de skildrar tjejernas vänskap på ett sånt bra sätt. Och att man ju lärt känna karaktärerna så bra så om de gråter så gråter även jag... :)
Kommer verkligen sakna att ha den serien att titta på. Nu måste jag hitta en ersättare!

Har även själv ingått i ett slags SACT-gäng (lite töntigt men man får vara töntig). Men tyvärr känns även det som en avslutad era. Jag accepterar att vi människor går igenom olika faser i livet och att prioriteringar kan komma att förändras. Men jag tänker inte låtsas tycka det är skoj bara för det... Men men - jag har mest troligt även själv varit med och bidragit till att dessa prioriteringar förändrats. Sånt är livet lixom.

Nu ska jag snart avsluta och gå hem. Tagga för korpmatch :)


5 kommentarer:

Ass sa...

Är så lätt hänt det där :S Tråkigt men så som det är :(

Miranda sa...

Jag kommer alltid att vara Miranda!!

Lisa Eriksson sa...

Det blir ju vad man gör det till :)

Jonas sa...

Jag förstår inte varför det är SACT och inte SATC? Har noterat att du skrivit det tidigare, men inte förstått logiken. Kan du sprida lite ljus över det hela?

Lisa Eriksson sa...

Det är jag som inte kan stava :P
Och du som är observant ;)