onsdag 10 april 2013

Ont om tid

Hittade ett gammalt inlägg där jag svarat på en massa frågor. Kom då över detta:

Vill du ha barn: Absolut två eller tre blir lagom och gärna första innan jag är 33 :P

Helvete! Det är ju tekniskt omöjligt!

Vad gör man då då? När man känner sig misslyckad för att inte levt upp till ett mål som man haft. Ja man letar rätt på ngt härligt citat som får en att piggna till och se ljust på tillvaron.

Denna gång är det bland annat Snobben som får bli  min inspiration :-)



4 kommentarer:

Rhöös sa...

Jag tror man är för dålig på att sätta upp rimliga tidplaner för sina mål så det är helt naturligt att man inte riktigt hinner fram i tid :)

Var samma sak som liten, i mellanstatiet trodde jag att jag skulle ha tre barn, bil, gård på landet och vara bonde.... allt detta innan jag var typ 20-ish...

Det är inte försent än känner jag... bara något efter ursprunglig tidplan ;)

Och jag är dålig på det där med rimliga tidplaner än men de kanske ändå blivit något mer realistiska men ändå helt way off... Så jag har bestämt mig för att det hör till eller helt enkelt ska vara så. Känns bättre då :)

Lisa Eriksson sa...

Rimliga tidsplaner är bra :-)

Just själva barnbiten har ju dock ett end date, så det går ju inte att flytta fram slutdatum allt för länge :-D Om man nu vill föröka sig.

Rhöös sa...

Äsch, du kan frysa in dina ägg för en avgift tills dess du är 42... Något av en extremmetod men det går :)

Lisa Eriksson sa...

Tack för tipset, det kanske kan komma till användning :-)
HAHA!