onsdag 8 januari 2014

BOOOOOOOOORING!!

Ja, så är det. Allt känns så jävla boring nu. Ingen och inget ger mig energi (ok, det var inte helt sant, det finns lite som ger energi). Men på det stora hela så känns det nästan som så. Har kommit in i tänket "Vad är meningen med allt?".

Igår kunde jag lika gärna sitta kvar länge på jobbet. Jobbet som kändes långtråkigt. Blä vad jobbigt och tråkigt allt kändes. Ville inte göra ngt av det jag skulle göra. Väntade till sista stund med allt. Därav en lång dag. Men när jag väl gick hem så kändes det bara helt meningslöst. Vad skulle jag hem och göra?
Jo jag kunde ju göra potatismos istället för pasta. Fasen va skoj! Nej inte så värst...

Diskade och lagade mat samtidigt (jo maten blev god, nyttig och bra). Började tänka och fundera. Fick mig några funderare. Saker sjönk in i mig. Fan - det var jobbigt.

Jag mår asbra när jag tränar. Känner att jag äger världen och är snygg och stark. Så kommer jag hem och sätter mig vid TV:n. Äter onyttigt. Får ångest. Träningen i onödan och äter igen de kalorier jag gjort av med. Blir less... Men påminner mig om att träningen inte var i onödan. Blev kanske starkare och snabbare även om jag inte blev smalare :-)

Positiva tankar, nu! Färdiglipat :-)

Kommer fram till att de riktiga vännerna och familjen äger!


2 kommentarer:

Anna K sa...

Vissa dagar suger!! Och det får de!! För då upplevs de bättre dagarna som de bästa!! På lördag hoppas jag att vi har den bästa dagen!! Sen får det givetvis gärna komma fler "bästa dagar" :-)

Anna K sa...

Mysbild btw!!