måndag 30 juni 2008

Senaste dagarna..

Har ju egentligen så mkt skoj att berätta om. Men tråkigt nog blir det inte lika skoj att skriva om flera dagar senare. Typiskt. Men vill ändå. Skoj att återuppleva det som hänt igen :)

I torsdags begav sig i alla fall jag och tre till från jobbet till Ryssland. Oj, jag menar så klart Norge. Landet där man inte kan betala med Visa-kort, det är förbjudet med 6:or på krogen, du får böta 4 000 om du kissar offentligt, en påse ostbågar kostar 40 kr, du bara får lön 11 månader om året. Ska jag fortsätta?

Anyhow. Det blev en betydligt lugnare båtresa än sist jag åkte. Så jag är nöjd. Blev till att kolla på semin där på båten - resan gick fort men det kanske även berodde på det trevliga sällskapet!

Kom fram till Ass runt kl 23 på kvällen. Då blev det lite skitsnack och till AM:s besvikelse sedan sova. Uppe och hoppade kl sju dagen efter och var först på jobbet :)

Blev en himla stressig dag då vi var tvungna att åka runt kl 13 redan. Tur (?) att de inte har en timmes lunch i Norge för då hade det blivit riktigt svårt att hinna.

Sedan väntade båtfärd ut till ön vi skulle spendera kommande dygn på. Typiskt att det spöregnade bara. Men vad gör väl det när man har en orange poncho :) (Tack Svenne). Blev i alla fall lite sight seeing ute i Larviks skärgård. Riktigt nice!

Efter båtturen hade vi vädergudarna på vår sida så det blev strålande sol resten av kvällen. Var så himla skoj asså. God mat, roliga lekar och hur bra sällskap som helst! Jag gillart!! Blev ett dopp i havet senare på natten med. Burr men skönt!

På lördagen träffade jag och Astrid Theo. Vi hade riktigt skoj må jag säga :) Skoj med nytt folk som är lika coola som en själv :D

Tyvärr medförde ju denna helg att jag missade både Annas möhippa och min brors födelsedag. Känns lite piss men man kan inte vara på tre ställen samtidigt.

Det är ju annars ett problem jag har. Att jag inte kan bestämma vad jag egentligen vill/bör göra. Så detta har faktiskt varit riktigt jobbigt på sitt sätt. Ska jag avboka det jag redan bestämt mig för att göra för att det dyker upp något som jag borde göra? Som egentligen kanske är viktigare än det jag redan bestämt? Vem bestämmer vad som är viktigast för mig? Ska jag göra det som är viktigast för andra? Gud vad ego jag låter, men den som känner mig hoppas jag vet att jag verkligen inte är ego...Hmm, inte lätt det där. I alla fall inte för mig. Hoppas jag inte sårat allt för många i helgen. Ja jag har dåligt samvete...

Men men, det var ju egentligen inget jag skulle skriva om. Det har varit en super nice helg helt enkelt. Mer sånna!!! Men inte än på ett tag. Har inga planer i helgen (tror jag inte iaf, har ju kalendern på jobbet) så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Kanske ta det lugnt.. Kanske kan vara bra, försöka varva ner lite innan semestern eller något sånt..

Annars då? Jo det är lite blääää. Fast det är även braaaaa. Men stör mig på både ett och annat. Suck...

4 kommentarer:

Ass sa...

3 fyror tack!

Lisa Eriksson sa...

Funkar alltid att använda fingrarna.. *smash* (man skulle varit där)

Ass sa...

"Fingrarna funkar alltid" om jag får be ;)

Anonym sa...

på åland/ i finland så får man inte beställa 6:or eller beställa flerdrinkar/öl samtidigt...

så tur för er att ni inte va där :)