tisdag 17 augusti 2010

Måndag?

Nej det är visst tisdag. Men jag tror att det är måndag. Anledningen är för att jag inte var på jobbet igår jueee..

Det som jag hade sett fram emot så länge hade skulle bli av!
Kundmötet i Århus... ;)

Som tur var hade jag Ass med mig på den "lilla" resan. Mötet gick iaf bra och resan med - även om jag är lite seg.

Det jag egentligen tänkte skriva var ju att danskarna inte vet hur man käkar en macka.
De äter den ju med kniv och gaffel! Smörrebröd fine man kanske äter med kniv och gaffel men en macka med leverpastej och saltgurka. Är inte den som gjord för att äta med händerna?

Jag upptäckte detta halvvägs in i min macka.. Då kunde jag ju inte börja äta med kniv och gaffel bara så där...
Så jag fick skämmas och äta upp min macka... Undrar om kunderna tyckte att jag hade noll ... noll.. va fasen heter det?? Bordsskick - så heter det ;)

Well well... jag får helt enkelt bjuda på den då... Som straff så luktade jag vidrig om fingrarna hela dagen efter det. Doften från Osten gick inte att tvätta bort!! Kände den till och med i morse!

Annars då?
Kanske blir en kort vecka denna vecka i och med att jag tror det är måndag idag... det är ju bra!

Hade :)

4 kommentarer:

Anna P sa...

Haha danskarna kanske äter smörgås med kniv o gaffel just för att fingrarna luktar illa om man äter med händerna...? ;-)
Hoppas din arbetsvecka går fort! Jag hoppas nämligen att min snart är slut!! Har inte så mycket att göra på jobbet...

Rhöös sa...

Danskarna är inte smarta nog att använda ost som luktar gott och då måste de äta med kniv och gaffel...

Säger som Anna, jag vill att min vecka är slut snart. Fy, är inte alls laddad för det här med att jobba :(

Ass sa...

Du var ju inte ensam om att äta med fingrarna i alla fall :) -En liten tröst... Tröga svenskar :)

Lisa Eriksson sa...

Jag hade blivit arg om du hade börjat äta med kniv och gaffel ;)