måndag 8 november 2010

Tävlingsinstinkt

Bara 4 arbetsdagar kvar nu sen fan drar jag till stekarland! Me like!

Är sååå sliten, ännu mer än sist. I torsdags var det ju Stockholm och det tog på krafterna - kom ju hem ganska sent och en aning rund om fötterna.

Fredagen bjöd på mingelfest hos Sofia. Det var myche trevligt!
Dock så blev det ju lite jobbigt när det vankades introtävlingar. Av en slump hamnade jag och Jonas i samma lag. Alla som känner oss vet att vi är helt ok i den typen av tävlingar :) Jag tyckte mig höra ett visst missnöje bland övriga deltagare..
"Ååhhh det är ingen ide att leka nu - ni kommer ju bara vinna - du Lisa har ju tränat..." (En aning överdrivet)

(Lisa tänkte - vilken tur att jag lyssnade på så mkt musik dagen innan. Fixade ju en massa med en playlist så ja - man kan nog säga att jag hade tränat!)

Tyvärr förtar dessa kommentarer ganska mkt av det roliga när man är med o tävlar i musik. Jag är inte bra i så mkt men just musik och denna typen av tävlingar är jag faktiskt ganska bra på. Det är roligt att få vara bra!

En liten jämförelse:
Tänkt om jag skulle träna innebandy och varje gång jag möter ngn bättre säga: Åhh men du har ju tränat. Jag vill inte spela mot dig...!

Nej - så säger man ju inte.. I innebandy verkar det vara ok att vara bra pga att man tränat. Verkar inte gälla samma för musik... *småbitter*

Anyhow - nästa gång ngn förlorar mot mig ska jag nog säga:
Jag är för fan invalid! Att ni inte är före mig är en skam!

12 kommentarer:

Ass sa...

Om man vet att man "ska" vara sämre kan det faktiskt vara kul att tävla även om man inte vinner. Fast helst vinner jag ju är klart :P Även om jag är en dålig vinnare ;)

Lisa Eriksson sa...

Men nu är väl förutsättningarna ändrade i Singstar gissar jag - du äger ju :D

Fast helt ok att förlora mot dig i Singstar ändå konstigt nog :)

Ass sa...

Hehe, skönt att du känner så i alla fall :) Men jag tänkte på annat också. Tex TP -jag är inte bra på det. Jag kan inte kungar, namn, årtal, författare och sånt. Men det kan jag gilla att spela ändå :)

Ja, men helst med någon som kan det bättre såklart så jag kan vinna ändå :P Vilken bra lagspelare jag är ;)

Anna P sa...

Jag tycker att du ska ta det som en komplimand istället. Var stolt över att du är duktig!!

Själv är jag inte bäst på något utan en vanlig tråkig medelmåtta i det mesta. Det är minsann inte alltid så roligt...Hade ju varit roligt om man hade kunnat briljera i något.

Rhöös sa...

Håller med Anna. Var stolt över att du är duktig. Det är rätt trist att inte vara bra på nåt i tävlingsväg!

Du vet ju att du med stor sannolikhet alltid vinner i musik. Det är skitskoj för dig. För mig som vet att jag alltid förlorar mot dig i musiktävling så ser jag ju ingen vits med att tävla. Bara säga du är vinnare istället och göra nåt annat för det är ju inte roligt att gå in i en tävling utan chans en suck att vinna, då är det ingen tävling ju... utan bara en uppvisning av dig.

Så är det. Jag säger inte att det är fusk eller att du tränat. Bara att du är jävligt bra och då är det inte roligt att tävla mot dig :)

Det får du nog ta. Jag skulle inte heller vilja möta Zlatan i en fotbollsmatch en mot en varje gång jag träffade honom (om jag nu någonsin fick äran att träffa honom er än en gång) Efter att ha agerat kon en gång så är det bättre att göra något båda har glädje av tänker jag :)

så du får helt enkelt se det som en komplimang från dem som klagar! För det är nog ungefär så här de känner!

Rhöös sa...

Oj vad långt det blev :)

Lisa Eriksson sa...

Haha - liten överdrift att jämföra mig med Zlatan kanske!

Rhöös sa...

Nej då!
Ni äger ju båda två :)

Och jag vill säga att jag är lika chanslös i en musiktävling mot dig som i en fotbollstävling mot Zlatan.

intressant däremot att tävla mot Z i musik och dig i fotboll. Då är jag hellre med!

Anna P sa...

En liten komplettering (var kanske lite otydlig): Jag tävlar gärna ändå, även om jag inte vinner. Det är en kul underhållning. Sen är jag ju en tävlingsmänniska som hatar att förlorar men jag börjar lära mig... ;-)
Vad jag menade var just att jag tycker att du ska ta det som en komplimang - inte som kritik eller så!

Lisa Eriksson sa...

Anna P - Good point!

Det kan vara underhållande även om man inte vinner. Nu tänker jag på tävlingar generellt...

Om man bara var med i saker man var bäst på så skulle det ju inte bli mkt gjort menar jag..

Anyhow - ska försöka ta det som en komplimang :)

Jonas sa...

Fy vad snö det är ute.

Lisa Eriksson sa...

Hej mitt vinterland, hejdå farväl.

Jag åker till sooolen lalalalala

*sjunger*