måndag 11 oktober 2010

En helg har passera

Det har varit en najs helg måste jag säga!
Fast nu när jag sitter o tänker på vad jag gjort så har jag nästan glömt bort allt...

Jo, i fredags var det dags för tjejmiddag. Nästan alla var samlade och det blev en kväll med mkt trevligt prat, god mat och helt enkelt bara mysigt! Tyvärr kände jag nu att min inspiration till att skriva massa bra o skoj inte infann sig.. men har tagit 4 bilder i helgen och de kan jag ju alltid kommentera :)
I lördags var det dags att säga adjö till mörka rötter igen.. Så jag är numera blond igen :) Förutom i underhåret då som ju nu är mörkt.... Passade även på att locka till Anna lite inför vårt restaurangbesök. Det var gott o trevligt!! :) Tyvärr var inte badrumsbilder vår grej så vi får nöja oss med denna bild :)
Passade även på att i lördags handla en ny vinterjacka. En vit!! Vad tänkte jag med där! Jo jag tänkte utseende - den var snygg. Praktiskt med vitt? Nja... Men den värmer iaf om rumpan min!

Naaaaaaw.... i söndag passade jag på att sno åt mig Lego för en stund.. Han var såååååååå kelig och ville ligga nära och det fick han såklart! Så otroligt söt och att han snarkade lite gjorde honom bara sötare :) Tänkt om man kunde känna samma sak när en kille (eller ja människa) snarkade ;)
Och så lille Axel!! Som ju inte är så liten på längre. Om en vecka fyller han 1 år! Tänk vad fort tiden har gått. Axel är som besatt av hår. Får han tag på något så drar han och blir lixom helt crazy. Hår väcker upp ngn slags demon i honom och det är nästan så man blir lite rädd (neee).
Hur som helst så fick han tag på mitt hår med båda händerna och drog som besatt (min strama tofs var inte helt lyckad, får ha badmössa nästa gång). Med sitt fasta grepp drog han sedan mitt huvud mot sig och bet mig i ögonbrynet.. AAJJJJ - pappan fick komma till min räddning. Överfallen av en ettåring... ;)

2 kommentarer:

Anna P sa...

Åh, så mysig helg du verkar ha haft!!! :)

Tänkte faktiskt på ditt hår idag - att det såg ljusar ut men så hade du ändå mörkt underhår - och jag fattade ju inte så jag tänkte att det nog inte var någon skillnad...Men fint var det i alla fall!!

Tack för en trevlig lunch! Gärna fler såna! :)
Kram

Rhöös sa...

Haha, gulliga Axel har en farlig sida :)

Och håller med dig, jag har mycket mer överseende med att Lego snarkar än när J ägnar sig åt samma aktivitet :)