tisdag 6 september 2011

Går det bra nu?

Trots att min träningskamrat blev fast på jobba så tog jag mig o kragen och gick till gymmet alldeles själv. Det var inte igår om jag säger så. Min träningsmotivation har varit på botten men nu kanske det börjar arta sig?

Ett halvslappt gympass följdes upp med  lite vilja på löpbandet. Tyvärr var inte benen och flåset med mig så det blev mindre springa  än vad jag hade tänkt :S Men bara att hoppa upp på bandet igen! Utrymme för förbättring ;)

Sedan blev det morgonpromenad idag (det är ju tisdag) och ikväll väntar spinning 30 minuter (det är max för vad jag pallar - inte så förtjust i att cykla). Det känns som en fantastiskt bra start på veckan!

Hurra för mig! Pepp pepp!
Känner mig så upprymt glad! Jag har absolut ingen anledning för det men jag gissar att träning ger endorfiner!



Lite sökning på nätet berättade detta för mig. Men tes ovan stämmer med andra ord :)
"En studie har visat effekten av endorfin, mätt imilligram morfin injicerat intravenöst, att 45 minuter högintensiv löpning gav samma effekt mätt i smärthämning vid termisk provokation, som vid injicering av 10 mg morfin"

2 kommentarer:

Lotta Dahm sa...

Duktiga du:-)

Rhöös sa...

Härligt!

Det är aldrig så skönt att sitta i soffan som efter ett träningspass. Själv gick jag ensam på bodypumpen idag och jag känner mig precis som du nöjd med min prestation :)