torsdag 13 december 2012

- 18 grader

... Stod det på termometern idag. Nu har det blivit lite varmare. Bara 15 minugrader! ;-) Trist nog ska ska det ju bli runt nollan  här i dagarna. Det gillas inte! Vill inte ha en massa blask! Vill ha torr vit härlig snö som knarrar så där mysigt under skorna. Yepp - nu får du allt ta och hålla i vinter... :-)
Åh vilken härlig bild ovan :-)

Idag ska jag iväg till IKANO och handla julklappar. Har bara fixat 2-3 stycken än så länge så det ska bli trevligt att åka iväg och handla. Jag är riktigt laddad! Har inte riktigt haft den där julkänslan ännu  men idag kom den smygandes och när jag tänker på stundande julshopping så känner jag mig ungefär så här:


Igår blev det viss lite nagellacksshopping. Köpte två stycken (det andra skymtar i bakgrunden på den översta bilden) och jag valde idag att måla naglarna med Essie - Leading lady. Kanske var det lacket som tog fram julkänslan inom mig... Så läckert det är! Kanske inte framgår här på bilderna men jag lovar det är fint!

Ska bli spännande att de hur svårt det kommer att vara och ta bort. Det är ju ett glitterlack och det är väldigt tjusigt med sånna lack men jag brukar undvika dessa då de tyvärr är så jobbiga att få bort. Men detta är inte extremt glittrigt så jag har goda förhoppningar! Har dessutom lackat under med ett genomskinligt och jag hoppas att det ska göra det lättare att få av. Annars får jag väl vara röd och glittrig för all framtid :-) Det kunde varit värre!

3 kommentarer:

Anna P sa...

Supersnyckt lack!! :)
Hoppas julshoppingen gick bra. Har också lite kvar...Men det är ju lite kul också.

Hmmm ok med minusgrader så att snön ligger kvar. Men vill inte att det ska vara 15-20 minus....och INTE MER snö nu bara!! Måste ju kommentera dina väderrapport ;-)
Kram

Lisa Eriksson sa...

Det är bra att du kommenterar väderrapporterna :-) Det hör lixom till.

Det var 21 minus idag när jag var ute och traskade. Det gjorde faktiskt lite ont på låren :-)

Julshoppingen gick SÅÅÅ bra!!! :-) Längtar tills jag får ge bort klapparna :-)

Anna P sa...

Haha kul stavning på snyckt...undra hur det gick till...ska ju givetvis stå snyggt.