tisdag 12 februari 2013

PASS!

I förra veckan så var jag och fixade ett nytt pass. Det jag har är på väg att gå ut och man måste alltid ha ett giltigt pass, så att man kan vara redo för utlandet när som helst :-)

Det började dock dåligt...
Tog cykeln upp till Polisen, oj oj vad med backar det är! Så lite så där lagom svettig gled jag in i väntrummet. Hann knappt sätta mig innan det var min tur. Tjoff, klick, print så var det klart. När jag skulle betala så inser jag att jag har glömt min plånbok hemma. Hur bra var det? Jäkligt dåligt... Fick beställa en ny tid (man måste betala direkt - alla ni som oxå funderar på att glömma plånboken).

Aja - som tur var kunde jag låna en bil till det var dags för nästa vända till Polisen (lite senare samma dag bara, så det var ju smidigt att det fanns fler tider).
Tjoff, klick, print:
Fy vad jag ser ut!!
Luggen ligger i stripor och till vänster är luggen lite tovig. Svart runt ögonen och ja.. Vad ska man säga. Tur att passen bara är giltiga i 5 år nu för tiden! :-)

Inga kommentarer: