torsdag 23 maj 2013

Sommar, sommar, sommar

Fast det känns inte som sommar idag. Det är bara 11 grader ute... :-S
Men det gör iof inte så mycket för jag sitter ju ändå och jobbar! Fast inte just nu.. För nu bloggar jag ju :-)
Det går allt längre tid mellan inläggen... Men nu hade jag två fina bilder att visa upp!

Hur som helst, häromdagen satt jag ute på min balkong och solade. Så här skönt tyckte jag att det var:

Växterna i bakgrunden har jag fått från min kära vän Anna. Och glädjande nog så har det nu börjat växa ut lite paprikafrukter :-) Ska bli väldigt spännande att se om jag får några fullstora frukter denna gång. Sist jag odlade så började det växa en paprika men när den var som en pingisboll i storlek så tröttnade den och bestämde sig för att ruttna. Så det blev aldrig ngn skörd. I år vill jag lyckas bättre!

En kul sak. Vi har ett par så roliga ankor här i stan. De är ena riktiga badankor! De simmar väldigt ofta runt i denna fontän. De verkar ha flyttat in där, så att säga... De är väldigt söta iaf :-) Känns dock som att de har missuppfattat grejen lite.. Men så långe som de trivs.. :-)

3 kommentarer:

Anna sa...

Hahaha, den där stackars chilin är inte mycket för världen. Tur att paprikan mår bättre :)

Lisa Eriksson sa...

Hehe, nej den har inte växt speciellt många cm sedan jag fick den :-)

Anna sa...

Den var en chansning men den har nog inte mycket att erbjuda världen... Men man vet aldrig, kanske kan få någon blomma chili ändå men den ser för sorglig ut.

Jag har en lika sorglig jag som inte velat ta sig, men jag har inte velat kasta den ändå, så den blir väl som ett experiment för att se om den ens ger någon chili :)