måndag 3 januari 2011

Kan själv!!

På tredjedag jul så var vi hemma hos pappa och firade en extra julafton. Med skilda föräldrar blir det så. I och med min lilla renovering av lägenheten bad jag då pappan min om hjälp att skruva fast den nya hallmöbeln i väggen samt att få upp tre krokar bredvid den. Även syrran hade paxat pappa för att få hjälp med liknande saker. Varpå brodern säger:

"Pappa du har misslyckat i din uppfostran med dina döttrar."

Då kände jag mig lite dålig... Sånt där kanske man borde kunna fixa med på egen hand? Inte vara så beroende av en karl?

Så med Lina som push beslutade jag mig för att jag minsann kunde fixa med detta själv. 20 minuter senare var både hallmöbel och krokar fastskruvade. Då kände jag mig nöjd över mig själv. Energiboost! Och på tjejskalan åker jag nu ner till en klar 6:a.

Resultatet:


Se så mycket plats jag har i min lilla trånga hall lixom!
Och se så fina krokar jag har!

Tre år senare har jag nu en bra och fungerande hall - ibland är det svårt att få tummen ut. Inspirationskällan till detta må vara knäpp men jag tackar ändå!

5 kommentarer:

Rhöös sa...

Försök inte Lisa, du är en klar 7:a. En skruvmejsel ändrar inte på den saken :)

Hårte sa...

Tjo vad bra. Snyggt blev det också! Men håller med Rhöös. En skruvmejsel tar inte bort allt rosa ;)

Lisa Eriksson sa...

Nu tycker jag att ni är lite elaka mot mig. Jag tycker att en skruvmejsel borde vara massa värd :)

Jonas sa...

Intressant. Så nu har du börjat definiera upp händighet som en motsats till tjejighet.

Jag måste nog påstå att jag tycker att du har lite skev världsbild. ;)

Som grekisk filosof (BC) hade du nog fått en hel del anhängare.

Lisa Eriksson sa...

Men då kan ju ni experter meddela mig hur i sjutton jag ska komma ner till en 5-6:a då?

Tell me! Om inte en skruvmejsel fixar det - vad ska jag då ta till?

:)