måndag 20 februari 2012

Ditten och datten

I lördags shoppade jag loss! Är nu ägare av detta fina motionsband:

Har hunnit med att ta två promenader. Och jag är nöjd! Är ju absolut inte så bra som de band som finns på gymmet men funkar ändå att gå på. Får gå lite saktare än normalt (= på gymmet)  men det gör inte så mkt. För GÅR det gör jag ju iaf och det är det som var meningen - förbränna! Min plan är att gå minst 30 minuter per dag och helst innan jobbet. De dagar jag tränar annat så är de 30 minutrarna på bandet frivilliga. Känns som en bra plan. Bara dumt att sätta upp för höga mål... Been there....

Har nu även kopplat in min nya DVD... nej Blue ray var det ju... Den tror jag att jag är väldigt nöjd med. Har inte hunnit titta ngt på den än men verkar väldigt bra. Och snygg är den med :)

Passade även på att köpa en grej så att jag kan spela musik från mobilen utan sladd!! Alltså så att musiken spelas i stereon... Mkt möjd med det! Är väldigt less på den där sladden som börjat glappa nämligen...

Så man kan väl säga att jag pimpat men lägenhet med en hel del nya teknikprylar. Nu är det tyvärr ett hål i min plånbok... jag längtar tills nästa lön. .. .... Så att jag kan köpa nya dyra saker! ;)

I går fick jag äran att träffa det senaste tillskottet i familjen. Nämligen Arvid.
Han var himla söt, gullig men framför allt LITEN! Oj det kändes ju om att han skulle gå sönder..

Den som fick min mesta uppmärksamhet var ju ändå Axel.. Han märks lite mer än Arvid om vi säger så..
1-2-3 SPRING! 50 gånger! Svett.... Skönt att han gillar att titta på film med.. Så att man kan få ta det lite lugnt...

Var ju nämligen trött efter en hård lördagskväll!
Mello med kollegorna på jobbet!! Det var himla skoj det! Synd bara att personalen på ett visst uteställe betedde sig som ett gäng nötter.

Lisa: Hej 2 stycken drinkar med baccardi razz, sprite och redbull: 4:a. Plus en GT: 4:a
Bartender: Här.
*Lisa ger GT:n till sin kollega och tittar på de två andra genomskinliga drinkarna*
L: Det är inte red bull i dessaa va?
B: Näää... oj jag gör en ny

*B blandar och ställer fram två väldigt gula drinkar*
L: Det är ingen sprite i den här va?

*B tar tillbaka drinkarna och häller i 0,5 cm sprite
B: Jo men inte så mycket

*Lisa kollar på kvittot. 334 kr*
L: Vad kostar en drink?
B: 97 kr för en 4:a
L: Men varför har vi fått betala 334 kr?
B: Asså hallå det skiljer typ 5 kr på en 4:a och 6:a.
L: I så fall borde man ju alltid köpa 6:or?

Sedan blev det en väldig diskussion. Till slut fick jag tillbaka mina 40 kr (inte 5 som B påstod var skillnaden). Men det var en låååååååååååååååång resa dit.....  Gick sedan hem... Även det visade sig vara problematiskt.
Note to self: Ta med handväska nästa gång så att du slipper lägga "lappen" i ett par byxor som går hem innan dig.

Vi hörs!

4 kommentarer:

Rhöös sa...

Wow, vilka inköp!

Lisa Eriksson sa...

Mycket nöjd :)

Anna P sa...

Haha vilken utekväll...men det där med att det kan vara problem att ta sig hem efter en utekväll...har det hänt dig förr? ;-)

Lisa Eriksson sa...

Haha - ja det har ju tyvärr hänt förr... Jag är dålig :D