fredag 8 mars 2013

Please shut up!

Det där med instruktörer som ska prata/skratta/låta/sjunga/peppa när de står där framme...

Igår var jag på BodyPump.
Laddad var jag inför detta pass. Har inte kört BP på 1,5 vecka men ska minsann inte mesa med vikterna.
Första låten går fint, jag är uppvärmd och laddad.
Då är det dags att köra ben - ben är lite av min hattdel när jag går på BodyPump. Jag tycker helt enkelt inte det är speciellt roliga övningar.
"Åh den här låten är så bra att sjunga med till, speciellt i bilen!", säger instruktören....

"Åh nej...", tänker Lisa. "Ska hon sjunga som i bilen?" Det vet vi ju alla hur det går till, man tar i och tror man är Gud på att sjunga! "Men hallå, hur hemskt kan det vara, vi åker ju inte bil nu", tänker jag vidare.

Usch - det var jättehemskt!

Hon sjöng med väldigt ofta.
Det lät inte så bra (VÄLDIGT övertygad om att hon själv tyckte det lät bra. Hon satt ju i bilen och sjöng!)
Hon tog i så att hon överröstade musiken.

Jag blev väldigt irriterad. Himlade med ögonen där medan jag försökte koncentrera mig på att ta i.
Men jag blev arg! Kan hon inte bara vara tyst???


Slutsats: 
Jag blir less på dessa instruktörer som ska hålla på att låta hela tiden. Ge instruktioner om övningarna, peppa lite ibland. Det räcker för tusan!

Inga kommentarer: