torsdag 7 mars 2013

Silver Lining Playbook (Du gör mig galen!)

Du gör mig galen känns så här i efterhand som en ganska så bra titel. För filmen gjorde mig stundtals galen!

Jag var nog inställd på en annan typ av film. Jag visste att personerna i filmen skulle ha lite mentala problem. Men för mig blev det alldeles för mycket dialog. Dialog kan vara bra men den här dialogen var gapig och skrikig och de pratade i mun på varandra. Jag var ett tag redo att ge upp. Orkade inte se/höra mer!

För det var inte bara 1 person som var gapig och skrikig... Det fanns många personer i filmen som hade mentala problem :-) Och alla dessa var gapiga....

Men så fanns det även scener som var väldigt bra. Och jag måste säga att Jennifer Lawrence blev som en liten räddning för filmen. Hon lyckas verkligen gå genom rutan och man blir berörd av den person som hon spelar. Tummen upp för henne! Väl värd sin Oscar (tror jag.. :)


Så vad får denna film för betyg?
Jag vet inte!
Vissa delar avskyr jag och vissa delar älskar jag. Tyvärr var det för få av dom riktigt bra scenerna och lite för många av de dåliga. Så jag får nog landa på en... 6:a!

Inga kommentarer: