tisdag 26 juli 2011

En dag i juli

I går hade jag en underbar dag. Den var så bra så bra så bra o jag är så gla så gla så gla!!

Började dagen med att väcka tuppen, ja jag var nämligen tvungen att gå upp innan ens tuppen hade vaknat. Varför? Jo jag skulle ju vara barnvakt åt mig kära Axel. Helt ok att gå upp tidigt för det ;)

En bild säger så mkt så det blir helt enkelt enn bildspel från den dagen. Kanske ointressant för somliga men inte för mig o det är min blogg!

Dagens barnvaktpass började med lite lek med Lisas handväska. I den finns det så mkt skoj.. iPhonen är ju favoriten.. Nu funkar den även som filmunderhållning så jag uppskattar den jag med.. Då behöver man inte vara så aktiv ;)

Ops.... Frukostdags och det gick som det gick. Ngn yoghurt skulle det minsann inte ätas av... Men tycker att skeden landade sjukt snyggt.... Nästan så att det bara var o börja äta därifrån... ;)

Tycker det är ganska så enkelt att vara barnvakt, ungen tar ju hand om det mesta på egen hand :) Gött med en liten promenix o jag hittade visst ngt litet barn i mig o klättrade i ngn slags ställning o hade mig.. Det var kul även för en gamling som jag....

I mina ögon är han världens sötaste.... Otippat?

Skapligt skön bild tycker jag. Det är fan lingonsylt i hela ansiktet. Imponerande att han lyckas....
Det var en go dag med Axel... Mer sånt!!

Efter det så blev det en tur ut till Tallboda för att besöka vackra Lotta. Vi fick en lång och härlig pratstund ovch jag åkte därifrån med en hel säck full av energi. Lotta har den effekten på mig. Det har jag tänkt flera gånger. Hon lyckas alltid med bedriften att fylla på mitt energiförråd.. :) Just därför så ska jag träffa henne ännu lite mera i morgon - HURRA!!!

Kvällen avslutades sedan med bygge... Snälla Sofia o Johan har ju köpt ut möbler så nu är det mesta på plats... Detta är nog favoritdelen i min "nya" lägenhet... Stegen o de romantiska gardinerna.. Åh jag älskar det!! Kom o hälsa på hos mig - jag bor skitfint nu!!! :D

4 kommentarer:

Ass sa...

Jag kommer imorgon!!!

Lisa Eriksson sa...

Hurra hurra hurra!!

Lotta Dahm sa...

Ohh vad fint skrivet Lisa.....som jag sa igår så kommer jag på mig själv av att sakna dig! Ses imorgon. Kraaaaaaam!

Rhöös sa...

Det ser jättefint ut Lisa!