tisdag 24 april 2012

Istanbul i några bilder




Så ja, då har jag med mig telefonen till jobbet idag i alla fall. Nattens sömn var väldigt välkommen och trots att jag var så sliten så hade jag en väldigt trevlig kväll igår. Trots att jag kanske inte gjorde ngt speciellt. Men köpte iaf med mig en grillad kyckling samt lite plocksallad (högst välkommen nyhet de har infört på hemköp), gjorde comeback på mitt motionsband (högst välkommet det med). Och vad kul det är att träna när man har fina träningskläder :) Bilden nedan visar mina nya fina byxor och som jag matchar!!
Sedan var det ju massa bra på TV. Allra bäst och det som jag sett fram emot mest var ju Inför ECS del 2. Gillade Cyperns bidrag mest (lyssna här: http://www.youtube.com/watch?v=MSrS-2cunM4). Väldigt enkel och glad sommarlåt! Verkar ändå finnas några bra låtar. Ser verkligen fram ESC :)

Men men.. Det var ju Istanbul detta inlägg skulle handla om..

Vi bodde på ett väldigt bra hotell. Här snackar vi alltså lyxhotell. Jag har nog aldig varit med om en sådan service! Me like och det fanns absolut inget att klaga på gällande hotellet. Tycker även att det var en ganska så trevlig utsikt från 18:e våningen... Och man skymtar både Hagia Sofia och Blå mosken. Som sagt.. Helt ok vy!


En av dagarna spenderade vi på sightseeing. Men såklart inte utan tävlingsmoment :-) På Basilica Cistern (bilden nedan) så skulle vi dokumentera de tre olika stilarna. Det slutade med att vi fick söka efter bilder på google eftersom vi hade fotat helt fel saker.. Men det var häftigt!


Blå moskén på bilden nedan. En av de mest kända moskéerna i Istanbul.

Hagia Sofia på bilden nedan. Detta är en av de största sevärdheterna i Istanbul. Kyrkan är byggd av en kejsare (Justinianus) och är rankad som en av de största arkitektoniska mästerverken. Under det muslimska styret gjordes kyrkan om till en moské men idag fungerar den som ett museum.

Så, nu har jag varit lite kulturell oxå, wow!!

Lördagskvällen började med en "liten" båtutflykt. Här snackar vi stor båt!! Båten åkte fram och tillbaka på Bosporen. Bosporen är ett sund som går genom Istanbul. Sundet skiljer europeiska Balkan och asiatiska Anatolien från varandra. Sundet är även förbindelsen mellan Svarta havet och Medelhavet.




Vi var väldigt imponerade av ljusshowen på en utav broarna över Bosporen. Kortet är taget från klubben Reina - där vi skulle dansa oss trötta på lördagsnatten. Själv var jag redan trött så det blev en kort visit för mig.

Sedan måste jag ju såklart bjuda  på en Egobild. Här ser ni mig och Lina, två väldigt heta brudar!!



Och så en fin bild på tjejligan! Redy to party!!!


En vacker vy över Istanbul. Tagen från flygplanet på väg hem. Bye bye Istanbul! Hope to see you again some day :-)

4 kommentarer:

Rhöös sa...

Verkar som Istanbul varit bra!

Och håller med om att det är kul med nya fina träningskläder!! Träningen blir så mycket roligare om man känner sig fin. Löjligt kanske men så är det. Bara att acceptera!!

Och de ser ut att sitta riktigt bra också och då känns det ju ännu lite bättre att få ta på dem och hoppa på löpbandet eller vad det nu är man ska hitta på för skojig motionsform :)

Lisa Eriksson sa...

Jag bara älskar byxorna! Funderar på att köpa ett par till, i en annan färg kanske... :-)
Varför inte passa på när man hittar ngt bra lixom!! :-)

Rhöös sa...

Tänkte trycka gilla på din kommentar men det här var ju inte som facebook :)

Lisa Eriksson sa...

Eller hur! Det borde finnas en gillaknapp :)