tisdag 19 juni 2012

Lite mera helg...

Helgen var ju faktiskt inte slut där...

Lördagskvällen var ju här och det stod fika och bowling på schemat! Och då menar jag ett sånt där gott fika.. Ett fika i flytande form :) Mums det var gott!

Bowling är ju för himla kul alltså... Ja jag gillar verkligen att bowla! Skulle vara kul att göra oftare så att man kanske kan utvecklas lite. Tycker jag brukar få till ganska så bra första kast men sedan är jag lite sämre. Jag fick 121 poäng i min första serie men då avslutade jag omgång nummer 10 med enbart rännor. Det var faktiskt lite surt för jag hade ngt bra på gång...kanske... Hur som helst - kul var det!

På vägen hem kände vi oss så där lagom snygga.... Fika gör en oftast snyggare ;-)
Så detta skulle vi fånga på bild. Men det visade sig vara helt omöjligt!! Jag tror vi tog över 60 bilder men lixom inga blev bra. Antingen suddiga eller ngn som gjorde en dålig min. Bilderna nedan är ett axplock bland alla bilder - ingen så där superbra men ändå... skoj hade vi :) Det är kul att leka med kameran!


Här har vi iaf lyckats få med en väldigt fin bakgrund! Linköping är vackert!


I söndags var jag på Kolmården med familjen. Vädret var inte med oss från början så vi började dagen med att besöka tropikariet. Axel var ganska så uppe i varv kan man säga. Han sprang, kröp, drog i armen... och var helt enkelt överallt. Tyr att vi var 4 vuxna som kunde turas om...
Blä vad äckliga ormar de har där inne förresten!

Sedan visade det sig att vädergudarna var lite på vår sida. Så vi köpte biljetter till parken. Jag hade inga minnen alls från Kolmården. Har varit där säkert flera gånger men det var väääääldigt länge sedan! Så det var kul då allt var som nytt för mig. Djur är roliga att titta på. En av björnarna badade och lekte (kastade) med en boll. Det var en lite annorlunda scen, underhållande!

Tigern är ju ett mycket ståtligt djur måste jag säga! Lyckades få en ganska så bra bild med telefonen.

Vi var även på delfinshowen. Mycket imponerande!! Svårt att förstå att de kan få dom att göra allt det där. Delfinerna såg ut att ha väldans skoj :) Bra musik var det oxå: Marcoolio.... :P

Elefanterna tyckte jag hade ett deprimerande häng... Tyckte synd om dom... Även om just denna lilla elefant ser ut att ha det roligt!

Man blir ju trött att att vara ute och strosa runt en hel dag. Jag var väldigt avis på vagnen... 

När vi kom ut från parken så möttes vi av hela Sveriges press tror jag. Vi hade endast hört lite från Malins pappa om olyckan men inte mycket mer. Så när vi kom ut insåg vi hur stor nyhet detta skulle komma att bli. Jag fick frågan från Expressen att ställa upp på webb-TV men det vågade jag inte. Så skickade fram bror min. Han skötte sig mkt bra. Nedan en bild när ansvarig intervjuades - Detta sändes senare på TV och jag var nästan med i bild :)

Har nog läst varje artikel om denna tragiska olycka. Och jag kan inte låta bli att uppröras över hur Kolmården låtit denna interaktion mellan varg och människa fortsätta. Det har ju varit flera incidenter! Att det ska krävas ett dödsfall känns bara så tragiskt och jag blir arg att man inte tagit detta på allvar tidigare. Det har ju varit flera tillfällen som sagt då vargarna "attackerat". Men det har förklarats med att vargen bara söker kontakt eller att den vill leka.. Känns som en farlig lek då vargarna bitit både i arm, huvud och ben - vid ett flertal tillfällen. Hemskt det som hände... Men nu kanske vi iaf lärt oss att vargen är ett rovdjur och inte en söt hund som det går att leka med. 

Midsommar på fredag. Looking forward?!

Inga kommentarer: