måndag 18 juni 2012

Live for the weekend

Då har en väldigt bra helg passerat.. Gillar att man börjar komma i semestermood. Allt flyter på. Man gör lite av varje. Är spontan, glider vidare..

Vill helst inte prata om fredagen allt för mycket. Även om vi hade en supertrevlig grillning med GOD mat och TREVLIGT sällskap så är jag så sur över matchen... VA FFFFAAAAAANNNN. Ja det var riktigt jävla surt och man fick känna på det där med humörssvängningar.
Neeeeeej (0-1)
Jaaaaaaa (1-1)
FAAAN VA BRAAAA (1-2)
Neeeeeeej (2-2)
VAD I H_E (3-2)

Nej I hate it. Även om vi inte hade tagit Frankrike så hade iaf drömmen varit vid liv. Men nu är det som det är. Bit ihop!

Hur som helst...  Blev ett litet spontant pyjamasparty mellan fredag och lördag. Me like :)
Fick sedan besök av fröken Rhöös på lördag morgon. Dags att piffa frillan! Bröllop stod på schemat. Inte för mig men för Rhöös. Dock inte som brud. Då hade jag nog inte fått ansvar över frisyren :) Fin blev hon iaf!

Hur som helst igen... I ett svagt ögonblick så lurade sedan Sofia med mig på ett Zumba-pass. Jag är lite förvånad själv då jag har totalvägrat i en väldigt lång tid nu... Zumbla skulle jag INTE gå på! Men dom orden fick jag ju då äta upp för kl 1400 stod jag i sporthallens gympasal och körde ZUMBA!
Vad tycker jag om Zumba nu så här i efterhand?
Blandat! Hade dålig koll på hur det gick till innan jag gick dit. Därför blev jag förvånad när jag insåg att danserna byttes ut i takt med låtarna. Ny låt - ny dans. Jag är ju "van" vid att man bygger upp en lång dans. Men så var inte konceptet här. Det gjorde att det ibland var lite svårt att hänga med. För det var ingen direkt genomgång av stegen utan det bara dansades på. Och det blir då svårt att ta ut sig när inte helt är med på vad som händer. Så det är det som är negativt. Men sedan så var det ju bra musik och vissa danser var väldigt roliga (de man hängde med i) och man blev väldigt trött. Och likt Afro Power Dance så blir man som lite i en annan värld. Man bara kör och lever ut.
Så det finns både bra och dåligt med Zumba, enligt mig... Men kommer nog helt klart att testa på det igen :)
Och jag är stolt över mig själv att jag vågade gå dit :)

2 kommentarer:

Rhöös sa...

Tack igen för frisyrfixen på morgonen! Mycket bättre än att försöka fixa själv... Det är ju som sagt så himla mycket hår att ta hand om :)

Lisa Eriksson sa...

Bara kul :)