måndag 14 januari 2013

Halva januari...

Nu har halva januari passerat. Halva första månaden på 2013. Detta skulle bli mitt år skrev jag i senaste inlägget, är detta mitt år?

Hittills har jag väldigt lite att klaga på i alla fall. Det känns ju skönt det... Dock så har jag väldigt lite sug för att blogga. Känns inte som att jag har mkt att dela av mig med. Men det kanske inte gör så mycket att inläggen kommer sällan.. Kommer ju ett nu lixom :-)

Ngt som jag är väldigt glad och stolt över när det gäller mig själv är just träningen. I slutet på juli år 2012 fick nog av min egen spegelbild. Det var dags att ta tag i hälsobiten. När jag tittar tillbaka på gamla kort så mår jag verkligen dåligt över hur jag såg ut... Det gjorde jag såklart även då men det jag såg i spegelbilden var inte det som jag såg på korten. I spegeln såg det inte lika hemskt ut som på korten. Jag kunde känna mig fin och snygg när jag tittade mig i spegeln. Men inte speciellt ofta. På korten kände jag mig aldrig fin och snygg..

Jag hittade i alla fall en enorm motivation och började äta nyttigt och träna ordentligt! Själva träningsbiten har suttit i sedan dess. Jag var sjuk veckan innan jul och över själva julen blev det ingen träning. Då mådde jag dåligt över att inte ha rört på mig. Så på juldagen blev det en rask promenad och sedan dess har jag hållit i! 5 träningspass förra veckan och 5 stycken även veckan innan det. Så det känns helt rätt! Har hittat glädjen och meningen med att träna.

Maten kan jag inte påstå att jag varit lika duktig med. Jag äter helt klart mycket nyttigare än vad jag gjorde innan hela denna resa började. Men absolut inte så nyttigt så att kilona fortsätter att rasa. Men jag håller min vikt och jag får mer och mer muskler. Jag har ingen press på mig gällande maten just nu. Så som det är nu är ok. Det är så jag kan leva utan att gå upp igen. Så jag har hittat vad som passar mig. Vill jag gå ner några fler kilon (och det skulle inte skada...) så vet jag vad jag måste justera i maten. Jag gissar att jag gör ett ryck när vi närmar oss sommaren. Men just nu finns inte motivationen för det. Men det är OK iom just träningen!

Det var nog det jag ville säga för nu...

P.s Denna vecka kommer att bli en grym vecka, för alla er som undrade :-)

2 kommentarer:

Jonas sa...

Jag är imponerad över dig. Du är en klok flicka. För det mesta. :)

Lisa Eriksson sa...

Tssss, alltid ;-)