torsdag 16 april 2009

Mina vänner om mig

För ett tag sedan så skickade jag ut en "enkät" till några av mina vänner.. De fick då chansen att berätta hur de kände mig, tankar och tycken om mig. Här kommer en liten sammanställning:

Alla fem vet att jag heter Lisa Eriksson
- WOW

Var möttes vi första gången? På lite olika ställen... En mötte mig utanför KFUM-hallen 04, en annan mötte mig på samma ställe fast 07, en tredje mötte mig faktiskt utanför en annan sporthall: nämligen rydshallen, sedan har jag även träffat en av vännerna vid pluggstarten på Linköpings universitet 01, sist men inte minst mötte jag upp en av dom i Larvik.
- Jag gillar allstå att hänga utanför sporthallar kan vi konstatera...

Det är inte alla som vet vad jag heter i andra namn. De förslag som kom upp var Kisa, Maria, Kristina och Margareta.
- Maria heter jag i andranamn Kristina i tredje faktiskt.

Alla 5 vännerna tycker att de känner mig ganska bra, en del till och med mycket bra!
- Jag gillar att ni tycker att ni känner mig.. men ni skulle bara veta hur jag egentligen är :P

Tror jag på gud då enligt dom? Nej säger några, en säger ja men jag vet inte hur jag ska definera det, en annan säger att något trevligt ska man ju tro på så..
- Här vet jag inte vad som är rätt svar faktiskt.. Skulle säga att alla svar är rätt..

Mina vänners första intryck av mig: Partyprinsessa, rädsla, glad och sprallig, ironisk jävel, trevlig tjej.
-Här kan ju inte jag säga vad som är rätt eller fel.. Men jag hoppas att inte allt för många blir rädd för mig :)

Alla vet hur gammal jag är och att jag fyller år den 23:e december.
- Bra bra!

Min hårfärg uppfattas som mörk med blandade slingor i, randig, mörk blond samt råttfärgad.
- Ja alla svar här är rätt. Jag har inte haft min naturliga hårfärg sedan jag var 13 just av den anledningen att jag inte har någon färg.

Min ögonfärg uppfattas som "grön, blå, brun", blå, blå/grå, mix, blå med en touch av grön/grå.
-Här var det förvånansvärt många blå svar. Om jag skulle välja en färg så skulle det nog vara grön. Men den är lite knepig att definera.. Syns på svaren med.

Jag har en syster och en bror. De flesta nämner även att det är en hel o en halv.
- För mig är båda hela kan tilläggas :)

Mina dåliga sidor då (trodde det skulle bli blanksvar här :D): Jag har ibland svårt för att prata om jobbiga saker, jag svär och jobbar mycket, lite för flummig ibland (även om det är gulligt), dålig koll på saker, otålig och har svårt att hantera problem på ett bra sätt (surar heller än söker lösningar).
- Men var väl inte så hemska sidor väl ändå?? ;) Håller med om allt...

Mina favoritsysselsättningar (inte ställningar) är följande: innebandy, blogga, innebandy igen, innebandy återigen, kompisar, sjunga singstar, kompisar igen och att danska på harriba!
- Japp jag gillar att göra alla dom sakerna :)

Om jag drar på stereon så väljer jag musik som taggar till match och fest, hårdare musik, pop/rock men även singstar, musik som dunkar, pop och lite hårdrock.
- Ja, jag gillar med andra ord nästan all musik!

Mina bästa sidor då.... Jag är varm och kärleksfull, bäst på alla sidor, flummig och sprallig, glad och sprallig - stämningshöjare, snäll, omtänksam och rolig.
- Vilket kap!?

Är jag blyg eller framåt. Här är alla överens om att jag är både och. Det beror på situation. Med lite alkohol i blodet är jag tydligen väldigt framåt! Verkar dock som att jag uppfattas lite mer som framåt än blyg.
- Jag kan bara hålla med.. Beror HELT på situationen.

Jag är en rolig människa! Absolut att jag är! Till och med galet rolig och en bland de roligaste som han/hon känner!
- Tack :)

Är jag en rebell eller följer jag alla regler? Även här tyder alla svar på att det beror på situation.
- Jag håller med.. Men innerst inne följer jag nog de flesta reglerna..

Tänker även avslöja vilka speciella talanger som vännerna mina ser hos mig: Jag kan rapa högt, jag kan spela fiol, jag är singstar-mästarinna, jag kan sjunga och har listat ut hur man fuskar i Singstar, jag gör även en grym tolkning av Robyn - Be mine..
- Det där med att få mig eller saker att låta verkar ju vara en talang jag har...

Nästan sist kom frågan om min favoritfärg. Här svara alla ROSA!!
- Jag vill bara tillägga att det är självklart rosa - när det kommer till detaljer. Jag skulle kanske inte köpa en rosa soffa :) Men däremot en rosa hårddisk, kamera, mössa, täckbyxa, kjol, tröja eller varför inte en mjukbyxa :D

Bästa minnena av mig: Kisa-parken + mysiga promenader och fester, campingen i Blanka när en viss hund "bajsade på mig" (undrar vem som skrev detta :P), när vi sjöng o dansade till en viss låt på Harriba och så två som säger resa till Larvik (inga avslöjanden här heller lixom.. ).
- Ja det är alla fina minnen hos mig med!


Det var allt... Skoj var det så tack för att ni svarade :)

5 kommentarer:

Ass sa...

Du ser, vi känner dig visst ;)

Ass sa...

Nu har jag tänkt... Vem fasen mötte du i Larvik?!? Marstrand var ju före Larvik... :S

Rhöös sa...

Sammanfattningen av dig låter ju riktigt bra! Du är toppen liksom :)

Inte konstigt att du nästan tog hem pris för busfröt i dig för ett tag sen!

Lisa Eriksson sa...

Hihihihih :)

(den som svarade Larvik hade inte koll på att Marstrand kom för...)

Ass sa...

Han har ju inte fattat nånting ;)