måndag 19 april 2010

Några citat... I like them all!!

Gör aldrig ingenting.
Tänk fel om du vill, men tänk själv.
Jag begär ingenting, men jag vill ha allt.
Varje utgång är en ingång till något annat.
Upp och ner är lika långt, men inte lika lätt!
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.
Misslyckandena är de bästa lärdomarna i livet.
Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.
Livet vill väl inget illa, men nog kan det gör ont!
Förändra sig kan ingen - men bättra sig kan alla.
Ingen är så rik att den har råd att förlora en vän.
Lyft ansiktet mot solen  då ser du inte skuggorna.
Aldrig ångra det man gjort, men det man inte gjort.
Lär dig livets stora gåta, älska, glömma och förlåta.
Brustet rep kan knytas ihop, men knuten sitter kvar.
Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta. Hjälp andra, men när du gör det, glöm inte dig själv.
Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre besvärligt.
Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
Den som står bredvid dig behöver inte alltid stå dig nära.
Vi tänker sällan på vad vi har, man alltid på vad vi saknar.
Vill du inte ha mig som jag är - så är det inte mig du vill ha.
Människor är som pusselbitar - det finns alltid två som passar ihop.
Att vinna en vän tar flera år - men att mista en tar inte ens en minut.
Jag vill inte sätta världen i brand, bara tända en liten eld i ditt hjärta.
Lär som om du skulle leva för evigt. Lev som om du skulle dö i morgon.
Stirra dig inte blind på en stängd dörr. Det kan finnas en öppen bredvid.
Jag säger många kloka ord på skämt, men ännu flera dumheter på allvar.
Det är inte törnet som sticker dig, utan det är du som sticker dig på törnet.
Den största njutningen i livet är att göra det andra säger att man inte får göra.
Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först.
Döden är inte sorgsen; det sorgliga är att de flesta människor aldrig riktigt lever.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora. Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du att tillbringa ditt liv stående på ett ben.

 

Inga kommentarer: