måndag 23 maj 2011

Civilstånd på FB

Jag har en facebook-vän som igår ändrade sin status från förhållande till Singel.
Nu ser jag att samma person har ändrat sin status till "det är kompicerat".

Varför varför varför?
Vill man verkligen att hela världen ska få veta att man har det struligt? Jag menar det har gått 1 dygn och statusen har varit tre helt olika under den tiden...
Jag väntade säkert 6 månader innan jag ändrade min status från förhållande till inget alls. Kanske var en överdrift men då slipper man ju iaf skifta fram och tillbaka.

Hade nog varit väldigt fint om jag hade skiftat min status med en dags marginal under de senaste 3,5 åren :D

Aja - folk gör ju som de vill o tur är väl det!

4 kommentarer:

Ass sa...

HAHA :D Jag har övervägt samma inlägg :) Jag förstår det bara inte...

Man får vänta mer än ett halvår om man vill ;)

Rhöös sa...

Eller så finns det för få statusvarianter på FB. Tänk möjligheterna om det fanns in a complicated relationship och complicated singel-life... då skulle man kanske inte behöva byta så ofta :)

Lisa Eriksson sa...

Komplicerat förhållande finns ju redan :)

Men kanske borde det komplicerade singellivet läggas till :D

Nej fyy..

Rhöös sa...

Aha :)
Kanske ingen idé att efterfråga fler statusar då. Kanske är jag inte riktigt med på vad de som finns betyder :)

Förutom det här med att ändra relationsstatus så är det är mycket kärlek på FB från vissa håll. Man kan hoppas att dessa personer är lika bra eller bättre på att visa det live mot sin partner också och inte bara skriva på FB inför alla andra... för alla andra har ju egentligen ingen nytta av att se det liksom... det blir så konstigt...