torsdag 26 maj 2011

Kåvepenin

Yes det äter jag nu! Min tandköttsinflammation blev inte bättre så det blev ett besök hos tandläkaren i morse.. Min vana trogen så kom det tårar även detta besök...

Men det var INTE skönt att "skölja rent" tandköttet! Jag hade föreställt mig att de skulle spola ngn slags vätska men istället var dom inne i munnen men ngn sprutliknande sak och sprutade in ngt äckligt medel mellan tand och tandkött. Det gjorde så fantastiskt ont så det gick inte att hålla tillbaka tårarna.

Typiskt nog då har jag ju nu även MYCKET svårt att gapa... Mer än vanligt lixom...
Tandläkaren bara: Kan du inte gapa lite till?
Neeej :( :)
Hon till o med hämtade linjalen då jag gapade som allra mest. Hela 2 cm får jag upp käften!!
Men iom att jag har överbett och underframtänderna lixom biter ihop bakom överframtänderna så skulle jag gissa att det bara är ca 0,5 cm glugg mellan framtänderna.. Men men, det går att lirka in mat och det blir säkert en bra diet om inte annat :)

Hur som helst så  har jag iaf googlat o alkohol ger ingen negativ effekt på penicillinet! Hurra jag kan dricka sommardrinkar i Alicante!

3 kommentarer:

Rhöös sa...

Semestern är räddad ;)

Ass sa...

Alla ska vi knarka! :)

anna p sa...

Stackare! Har varit med om exakt samma sak o gjort likadant hos tandis. Inte skönt o inte kul!
Skönt att ha det gjort. Nu kan det bara bli bättre:-)