söndag 20 september 2009

Min dator är frisk!!

"Vi ska klara det här Lisa, tillsammans ska vi lösa det"

Med den inställningen fick jag bort det elaka viruset från min lilla rosa... Med hjälp av ASS!! Hurra för henne... Hon visade engagemang när det brast hos andra.

Personal Antivirus - akta er för det! Det kan lura vilken icke-datanörd som helst!!

Gick att googla sig till en lösning, tips för er som råkar ut för detta och inte har en aaaaaaning om vad som ska göras. Sätter ju tydligen stopp i tankeversamheten för fler än bara för mig när det kommer till nya utmaningar på datorfronten.

Ja men om det gick att googla varför fixade du det inte på egen hand då tänker du.. Nej för att min virus tyckte inte att jag skulle på in på de sidorna där förklaringarna stod.. Tyckte det var ickesäkra sidor så det blev bara autoblank...

Astrid hittade även en youtubevideo som hur man skulle göra med det programmet vi hittade som skulle ta bort det fula äckliga lilla viruset (censurerar för fulare ord här, ni vet säkert vad jag egentligen vill skriva)... Här snackar vi bra datasupport för två kanske inte så jättehemma på det där med virus :)

Iaf, med Astrid i luren läsandes guide/youtube så fick vi bort det äckliga lilla viruset! Jag är imponerad hur vi (läs Astrid) fixade detta! Hurra!!

Var kanske i själva verket inte så svårt men hade aldrig klarat det ensam eftersom att jag då hade mitt lilla virus som hindrade mig från att gå in på de sidor jag behövde...

Girl power!!! YEEEEEEH!!!!! Oj oj oj men va fan blev ju så jävla glad!! Kunde ju ens blogga under min infekterade period!!!

Sen må ha jag betett mig fånigt mot andra men det är det en annan sak. Jag var fan inte ensam om det och jag är riktigt bittert besviken o förbannad. That is a fucking fact!!!!! Men vad är det man säger: What comes around goes around.. (Ingen aning om det passar att skriva här men i mitt huvud så känns det passande). Ska sluta vara snäll iaf...

Nog om det....

Match idag.. Vinst med 10-1.. Wow vi är bäst!! Jag var pigg i benen och hade garanterat slått min senaste klockning på 60 meter idag... Sedan kanske jag inte fick ut det jag ville just spelmässigt men det är en annan sak.. Var för het lixom ;) Fick med mig en ass iaf (tack rhöös :)

Snart väntar taco hos pappsen.. MUMMA säger jag!!!!!

11 kommentarer:

Ass sa...

Hurra för google och youtube! :)

Lisa Eriksson sa...

Har även hört att youtube spelar bra musik..

;)

Anna P sa...

Ni är bäst båda två!!=) Är verkligen glad för dig Lisa!!!

Lotta Dahm sa...

skönt att höra att ni vann... blev det söndag idag???

Rhöös sa...

Tack själv säger jag!!!

Och tack Astrid för att du räddade Lisa!

Ass sa...

Haha, ja Youtube -dom har bra musik ;)

Anonym sa...

Tänk att du klarade av att ta hand om dina egna problem...

Lisa Eriksson sa...

Anonym - nej det gjorde jag inte - jag behövde hjälp och fick hjälp...

Jag tror du kan dra från min blogg, en sån som du hör inte hemma här och vill du vara elak kan du ta det med mig utan att gömma dig

Ass sa...

Anonym kanske inte förstår hur man skriver under med namn :)

Lisa Eriksson sa...

Sen om alla klarade av att ta hand om sina egna problem så skulle vi heller inte behöva psykologer och terapefter.. Nara för att nämna en yrkeskategori så där..

Rhöös sa...

Nä, då skulle väl hela ert jobb ryka... om alla kunde göra grymma marknadsundersökningar själva liksom...

Livet tycker jag i stort går ut på att ha roligt tillsammans, leva för stunden och hjälpa sina vänner!

Kan man hjälpa varandra finns det sen mer tid att spendera tillsammans, leva och ha roligt!

Man vet dessutom aldrig när man själv behöver hjälp nästa gång =)