lördag 17 oktober 2009

Appropå drömmar..

Drömde lite jobbigt i natt igen. Verkligen ogillar när en dålig känsla från det man har drömt finns kvar när man vaknar.

Så var det idag iaf så just nu känner jag mig sóm en sårad svartsjuk flickvän - is´t int great?!

Nå väl - ska skaka av mig känslan (men är ju inte lätt) och avnjuta min lördagsfrukost. Jag får både te, jos, macka och yoghurt - inte dåligt känner jag!

Snart bär det iväg till match - ska bli skoj!

Annars då?
Ja du - jag är mentalt slutkörd fortfarande känns det som. Ser en viss ljuspunkt i allt men vet i fasen om det känns så mycket bättre för det! En sak i taget! Klarar uppenbarligen inte av att hålla koll på hel ovch halvljus i mörkerkörning för tillfället - känns som ett tydligt tecken på trötthet för mig iaf..

God lördagmorgon!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör det inte lätt för dig själv Lisa, men försök växa upp lite så ska du se att livet får en annan mening :)

Lisa Eriksson sa...

Ser inte riktigt vad som i detta inlägg får dig Anonym att säga att jag ska växa upp?

Jag har skrivit om en dröm och att jag är mentalt slut.

Ska jag växa upp så att jag slutar drömma eller ska jag växa upp så att jag slutar vara mentalt slutkörd?

Fattar inte :S

Anonym sa...

det kanske inte bara är i detta inlägg som anonym tycker att du e rätt barnslig:) Våra erfarenheter gör oss till de vi är=D

Ass sa...

Att vara anonym är något jag tycker är väldigt barnsligt... Våga stå för vem du är om du ska ha åsikter! Väx upp!

Lisa Eriksson sa...

Ja jag är nog ganska barnslig. Har hört det någon gång förr från en person som vågar stå för vem han är.

Men det beror nog mycket på att jag levt i en relativt skyddad och "enkel" värld. Jag ser lite naivt på min omgivning och tror mycket gott om andra.

Kan faktiskt tycka det är något bra!

Så det är inget jag är ledsen för och jag kan vara vuxen med om jag vill... Men inte alltid det behövs och jag är glad att jag har barnasinnet kvar! Så de gånger jag är barnslig ser jag faktiskt inte som något större "fel" eller problem.

Jag är ganska säker på att du inte känner mig (då hade du nog inte varit anonym - för man kan väl vara ärlig och stå för vad man tycker med dom man känner?)

Sedan vet jag inte om man ser lättare på livet bara för att man är vuxen? Jag antar att du anonym känner dig väldigt vuxen som kommenterar anonymt i min blogg med lite halvtaskiga kommentarer?

Anonym sa...

När man reagerar så starkt som ni gör gentemot en kommentar bevisar att ni e rätt hotade, trivs ni inte med de ni e å gör?? det var inte mitt fel, iaf inte bara mitt fel, vems e den kommentaren?? Nu får du allt låta din "bästa" vän vara ifred ett tag Lisa :) alla har vi våra egna liv

Lisa Eriksson sa...

Hotade vet jag inte..

Vem är min bästa vän jag ska lämna ifred?

Ass sa...

Lisa- vi är visst en person... ;) Är jag också hotad som person... Ojdå... Det visste jag inte om... Trivs visst inte med det jag gör heller... Ojdå!

Jag förstår ingenting...

Nej men seriöst:" Anonym" -anonyma kommentarer är en sak, men påhopp/elaka kommentarer är en helt annan. Ut ur skuggan om du ska hålla på så här. Vad är meningen med att få en person som faktiskt skriver att hon mår dåligt att må sämre? Där kan vi snacka om mognad och barnsligt! Kom igen... Lite medkänsla kan man ha

"Det var inte bara mitt fel" -det har INGET med saken att göra utan är en intern grej/ett internt skämt... Förstår inte hur du kunde få in det i ditt argument.... Du svarar inte på frågor´heller...

Det är så sorgligt att man ska behöva ha "stängda kommentarer" för att undvika sånt här skit...

Anna P sa...

Lisa, jag trodde att jag var din bästa vän...(eller i af en av dina bästa vänner) Du lämnar väl inte mig ifred?? Det vill jag inte!!
Jag tycker för övrigt inte att du är barnslig. Du utnyttjar din blogg för att ventilera o rensa dina tankar och det är inget barnsligt. Det är ditt sätt att bearbeta (i af delvis). Sen förstår jag inte vad "anonym" har med saken att göra...framför allt inte om personen i fråga inte kan stå för vem hon är!!
Däremot tycker jag att det är barnsligt med sånna där kommentarer...så man skulle kunna säga (lite barnsligt) att "den som sa't, han va't" ;) Det finns ju fantastiskt många "roliga" människor här i världen...att de bara orkar!!

Lotta Dahm sa...

Lisa, detta gör dig starkare eller hur?? :O) Kul att Anonym ger dig kraft!

Lisa Eriksson sa...

Ja som i inläget efter så ser du ju Lotta att det faktiskt gör mig lite starkare :)

Kram på dig vännen!