måndag 20 september 2010

Gynning

Blev varken träning eller TV-tittande idag.. Nej istället läste jag ut Ego Woman skriven av Carolina Gynning. Jag vet att många har förutfattade meningar om henne men jag gillar verkligen hennes sätt att berätta. Hon sätter tankarna på pappret och är sig själv. Det ger en intressant läsning även om jag inte håller med i allt hon säger. Hur som helst så är hon allt annat än en ytlig, blåst jävla bimbo och den upptäckten farcinerade i alla fall mig!

Det jag tar med mig mest från hennes bok var ett stycke där hon beskrev sin teori om varför vissa killar blev så aggressiva och kallade henne galen. Tänker inte citera exakt det som stod för det blir lite för avslöjande men det fick iaf mig att känna mig lite mer normal och mindre galen. Hon slog lixom huvudet på spiken och jag fick en aha-upplevelse.

Nog om det. Inte glad så här vid läggdags. Fick bara en massa negativa och ledsna känslor i kroppen. Väldigt mkt dåligt och summan av det blev en ledsen Lisa.

Har fått oväntat många grattisSMS idag. Folk håller verkligen koll på namnsdagar! Extra glad blev jag att jag av mamma fick ett grattisvykort. Hon är på semester och kan inte ringa så då tajmade hon ett vykort istället. Det tycker jag var otroligt gulligt iaf!

Intresset för politik har i veckan varit stort. Så jäkla kul att politik kan roa mig. Känns faktiskt jäkligt härligt för i normala fall känns det ju som att inga samhållsfågor eller sånna där vuxna saker intresserar mig. Me like! Skönt att känna sig lite vuxen ibland...

Nejepp, godnatt gott folk!

Inga kommentarer: