torsdag 6 oktober 2011

Det är roligare att vinna...

Jag är en tävlingsmänniska... Det är KUL att vinna! Det är TRÅKIGT att förlora!

Jag går alltid in för att vinna om jag spelar/leker ngt..
I somras spelade vi brännboll... Övertaggad.. Varje gång ngn slog så så sprang. Ja alltså - vare sig personen missade eller ej. Taggad till tusen!
När vi spelar kort så är det inte ok att stanna upp spelet för att sitta o snacka om ngt intressant ämne. Pratar det gör man i pauserna. Så länge ett spel är ingång så spelar men. Man lägger när det är sin tur.. Pauser mellan spelen är egentligen onödiga.. Osv...

Kan vara så att det kan vara lite tråkigt att spela/leka med mig av ovanstående anledningar. Om man är en sån som inte har tävlingsinstinkt vill säga...

Jag har haft riktigt svårt att tagga till matcherna som vi spelar i korpen. Har mest stått kvar på min backplats.. Väntat på att få försvara.. (kan ha ngt att göra med dålig kondis men inte helt).
Jag har struntat i om vi vinner eller om vi förlorar... Vem bryr sig om korpen?

Men om jag bryr mig om brännboll borde jag väl kunna bry mig om korpen?

Hur som helst.
Igår på  matchen så var allt roligt igen! Jag stod inte o hängde på backen. Jag var ibland där uppe... (förväxla inte detta med att jag sprang mer...) Bössan var lixom laddad igår. Jag var på G. Ett mål av mig  hängde i luften.. Och SÅ glad jag blev när målet kom! Ohooo! Kul med innebandy! Kul att vinna! Kul med korpen!!

Hoppas det håller i sig för det blir betydligt roligare att spela match då...


1 kommentar:

Rhöös sa...

Den här gången var det tråkigare dock... men nästa match, då jävlar!! :)