onsdag 26 oktober 2011

Hotel Rwanda

Detta var första filmen som visades i filmklubbens fas 2.
En film som egentligen inte ska tilltala mig. Inte alls...

Vad tyckte jag om filmen?
Den var magisk, hemsk, vacker, brutal, intressant, fängslande... ja den var helt enkelt så jäkla bra.
Efteråt satt jag verkligen och tänkte: jag är så glad att jag bor i Sverige.

Det är så sällan man se riktigt bra filmer - sånna där filmer som man lixom sitter helt tyst och fängslad rakt igenom. Prat är överflödigt. Man vill bara koncentrera sig på filmen.
Det är ingen film jag kommer vilja se igen - den är bra men samtidigt så hemsk. För mig räcker det med att se vissa filmer en gång. Även om jag tycker dom är fantastiska. Denna film är en sådan.


Nästa vecka är det dags för mig att visa film. Med en sån  här stark start så har jag faktiskt börjat att tveka inför mitt filmval. Det har länge varit självklart för mig vilken film jag skulle visa. Men nu känner jag mig inte lika säker. Just nu lutar det faktiskt åt att jag väljer en annan film. Ska fundera lite till :)

1 kommentar:

Rhöös sa...

Yes, en väldigt stark och bra start var det!!