måndag 5 december 2011

Hår hår hår

Det är så viktigt med hår! Och då menar jag det på huvudet.
Jag älskar mitt hår!
Har genomgått många jobbiga resor med det dock. Har vid två tillfällen haft så kraftigt håravfall att jag varit tvungen att ändra frisyr. Fått klippa av svallet - som iof inte längre var något svall.

Jag är nu inne i en period där jag tappar väldigt mkt hår igen och jag fasar för att behöva ta till saxen igen.
Så just nu boostar jag med b-vitamin och försöker vara extra snäll mot kalufsen. Hoppas verkligen att det hjälper.

Hur som helst.
Har varit väldigt ljus i skallen nu i ett bra tag. Förra hösten tröttnade jag på det och färgade underhåret mörkt. Sedan tröttnade jag lite igen och klippte lugg. I somras var jag trött på allt igen och försökte få allt till samma färg (utan att lyckas så bra :))
Nu har jag även tröttnat på det så förra måndagen så satt jag i frisörsstolen och påbörjade min resa mot en kanske lite mörkare hårsvall.
I måndags blev det dock bar slingor. Dock mörka sådana. Ja vi får se vart det slutar. Känner mig just nu iaf väldigt fin och jag trivs med förändringen.

Som sagt  betyder håret mkt för mig (kan prata om bara det hur länge som helst.. Se bara här. Det längsta inlägget på länge...)

Nu får vi se hur länge jag kan trivas i dessa nya, varma, lite mörkare färgerna. Skulle vara väldigt skoj att bli mörkare men frågan är ju bara hur mycket jag kommer att sakna min bimbo-look.

Ja ja - vi får se. Tiden får utvisa :)


2 kommentarer:

Anna sa...

Sjysst bild!

Lisa Eriksson sa...

Har kopierat posen av min kollega - men den är cool :)