måndag 27 december 2010

Nyårsfrågor? Ja varför inte!

Upprepar frågorna från ngt annat år, Får se om ngt har förändrats!

Behåller 2008 års svar :)


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
2010: Ehh... Det blir nog samma svar som sist. Nya grejer gjorde jag men inga som förändrade mitt liv direkt :)
2008: Förmodligen en jäkla massa... Men inget så där revolutionerande kanske... O säkert bara korkade saker...

2. Höll du några av dina nyårslöften?
2010: Hade inga men jag har ett för 2011.
2008: Jag är ganska tveksam över att jag hade något... Hade jag det så har jag med största sannolikhet brutit det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
2010: Ja herregud - Känns som att alla vänner har barn eller ska föda. Inte alla men många :)
2008: Ja Albin kom till världen :)

4. Dog någon som stod dig nära?
2010: Jag var inte på ngn begravning nej.
2008: Ja min farmor gick bort...

5. Vilka länder besökte du?
2010: Thailand, Kambodja, Danmark, Norge, Spanien. Det var nog det..
2008: Jag passerade Lettland, Österrike, Danmark, Norge, Spanien. Roligare än så blev det nog inte! Men snart bär det av till Polen - Weeha!

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
2010: Ja orning och reda - men det är påbörjat. Sen vill jag ha Volvo, villa och vovve (nej ingen vovve). Och samma som 2008 - träningsmotivation!
2008: Ja, mer än två månader av inspiration för att vara nyttig... För mig är det alltid allt eller inget... Jag vill leva ett hälsosamt liv helt enkelt... Ska det vara så jäkla svårt??? Jaaaaa :) "Det ska va gött o leva.."

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
2010: Inte vet jag. Den 23:e december kanske för i och med då så slutade jag vara 20+ och det är stort... Va fasen gjorde jag 4 feb 2008?? Så mkt datummänniska är jag... Men om jag ska vara sån så var 9 augusti ett härligt datum...
2008: Jag är ingen datummänniska. Men 4 februari kommer jag ihåg. Då förändrade jag mitt liv!

8. Vad var din största framgång 2010?
2010: Min prestation på jobbet skulle jag säga. Två megaprojekt har jag varit med och arbetat i hamn. Det gillar jag.
2008: Utan tvekan att jag spelar innebandy! Så sent som i somras var jag ju åskådare på en innebandycup. Jag hade liksom lagt ner tanken om att jag någonsin mer skulle kunna spela. Men nu spelar jag och det är jag sjukt glad för...

9. Största misstaget?
2010: Ooops I did it again. Vissa saker har uppenbarligen inte ändrats sedan 2008. Men vet inte om jag ska kalla det misstag. Nej inte misstag... Inget misstag alls!
2008: Åh, finns väl många. Men att jag hade fått slippa säga till mig själv: I told u so..

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
2010: Inget mer allvarligt än en långvarig förskylning nu i höstas.
2008: För dig som missat så är jag ju kroniskt sjuk... Jag har en ledsjukdom som jag aldrig kommer bli av mig.. Men med hjälp av piller kan jag leva ganska normalt. Sedan har jag varit förskyld med hosta och ibland feber ca 4 gånger i år.. Det är rekord för mig... Ingen skada dock - om man inte får räkna alla stora fula blåmärken jag ådragit mig! :P

11. Bästa köpet?
2010: Resan till Thailand :) Och mina förvaringsboxar till lägenheten är oxå bra. Inga nya teknikprylar detta år vad jag kan minnas!
2008: Min rosa hårddisk :) Och allt annat som är rosa!!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
2010: Ja det får väl bli nästan som sist. Kläder och resor. Fast har även sparat en del. Och så har jag ju lovt mig själv att byta bank kom jag på. Innan nyår - inte långt kvar nu trots att jag har hat 4 månder på mig!
2008: Jag har slösat i år... Och jag har slösat på fest, resor och innebandyprylar.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
2010: We no speak Americano så klart!! Det finns många sköna moves till den o alla som känner ig någorlunda vet hur rörelserna går till :)
Dancing on my own måste få komma med. Grymt bra låt o man blir lite lagom ledsen till den.
Det finns många bra minneslåtar men jag nöjer mig med dom två :)
2008: De är många. Jag älskar att associera till musik...
Men för att ta några starka:
Takida - Jaded
Groove Coverage - Runaway
Nelly Furtado - All good things

14. Vad önskar du att du gjort mer?
2010: Hmm, varit lite mer framåt i vissa situationer. Tagit tag i problemen istöllet för att saken skulle lösa sig av sig själv.
2008: Kan inte komma på något speciellt.. Jag har hunnit med mycket!

15. Vad önskar du att du gjort mindre?
2010: Ätit mindre :D Bläää
2008: Jobbat mindre kanske... det där slår ju tillbaka förr eller senare tyvärr... Men svart är det v 8 och då har jag semester :)

16. Blev du kär i år?
2010: Bult bult bult
2008: Visst har hjärtat slagit några extra slag.

17. Hur många one night stands?
2010: Not for me!!
2008: Jag är ung och oförstörd!

18. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
2010: Hatat ja kanske men bara för en liten stynd. Sen går det över :)
2008: Jag tror aldrig jag har hatat någon. Så svaret är nej... Hata mindre älska mer (gärna mig :)

19. Vilken kändis var du mest sugen på?
2010: Jag vill vara Bella i Twilight så att jag kan få välja mellan J och E :D
2008: Jag kan ta Jess i Gilmore Girls.. Skulle verkligen inte tacka nej!!

20. De bästa nya människorna du träffade?
2010: Anna F kanske - trevlig påfyllnad i kontorslandskapet :)
Så mkt nytt var det nog inte annars...
2005: IBF Linköping! Sen var det nog bara de gamla vanliga :) (förlåt om jag missat någon ny nu....)

21. En värdefull läxa du lärt dig i år?
2010: History always repeat (hallå hur stavas det) it selves.
Drick inte mixed fruit yoghurt shake i Thaland
2008: "Lyssna till ditt hjärta som vet vad du känner. Det finns ingen annan än du som bestämmer. Lyssna till ditt hjärta du har allt inom dig. Det finns inte nån som kan ta det ifrån dig."
Men denna texten suger.. Ska ju stå lyssna till din hjärna!

22. Citera en sångtext som summerar ditt år:
2010: "Whats the point" kanske. Nej vet allvarligt inte. Inte ngt man går runt o tänker på riktigt.
2008: Råkade radera svaret och orkar inte ta fram det igen :D

Så ja - får man gå hem snart?

3 kommentarer:

Rhöös sa...

Blir genast intresserad av att kapa idén :)

Kul läsning, även om den inte alltid är så uppmuntrande. Men man lär ju så länge man lever och man kan alltid förändra lite i taget och nu är det ju något stort på G :)

Kanske jag också borde lyckas skaffa och hålla ett nyårslöfte 2010/2011...

Ass sa...

För få Ben som hör ihop med Ana... Ge oss mer!!! "Jag kommer ihåg 9 Augusti" -Jaha? Men VARFÖR!!! Va inte så hemlig ;)

Måste jobba på min lista, jag har bara börjat...

Lisa Eriksson sa...

Ass - du har frånsagt dig den typen av info så det blir inte mer än så