söndag 13 mars 2011

Dagen efter..

Lite trött efter gårdagen... Som visade sig bli helt fantastisk!

Dagen började i alla fall med sovmorgon - börjar bli bättre på att klara av att ta sovmorgon, skönt!
Sedan var tidsoptimisten Lisa i farten... Skulle ju bara städa lite, diska lite, handla lite, besöka bolaget lite, besöka Åhlens lite, duscha lite... Kan väl inte ta mer än två timmar?

Tyckte två timmar kändes som en rimlig tidsplan.. Så halv tolv skulle jag resa mig från soffan! Halv tolv blev nog kvart i tolv...
På med städningen!! Oj så mycket kläder som låg framme...... Oj oj oj.... Den enda städning som jag hann med innan jag begav  mig ut på stan, ja det var att plocka in alla kläder + att blocka i ordning i "vardagsrummet"... Aja... jag hinner!

Efter att ha velat fram och tillbaka på Åhlens så var kl helt plötsligt 1255... Ops... Kl 1350 skulle jag vara utanför sporthallen!
Men... Här kan vi snacka effektiv!
In på affären o handla, in på bolaget och handla, hem, diska nästan allt, dammsuga... På med skorna och off till sporthallen!
Blev bara 5 minuter sen :)

Men väl inne i hallen så kom ju eftersvettningarna... Blääää vad jag kände mig äcklig!! Inte bara kände mig äcklig utan VAR äcklig!
Matchen var väl ingen höjdare... Det mest dramatiska och illamåendeframkallande var att en spelare i Falun bröt foten.. Fy faaaan.... Jag råkade ju tyvärr se foten med... Alla som känner mig vet att jag helst undviker att titta på en bruten fot (jag gråter lixom av att min tånagel är lös.. så känslig är jag..)
Äh fy... får ilningar längs hela kroppen när jag tänker på foten.. Den hängde åt helt fel håll :(

Hur som helst. Själva huvudprogrammet för kvällen var ju sedan MELLO!
Tio brudar var vi hemma hos mig - det var riktigt trevligt!
Vi hade fixat med pastasallad, efterrätt (kladdkakemuffins med grädde och pfysalis), chips, dipp, ostbågar, salta pinnar, godis, pumpafrön, vindruvor... Ja ni hör - det var en ganska trevlig picknic helt enkelt :)

Avslutade sedan kvällen på Harriba.. Det var ju en upplevelse i sig... Say no more...

Idag sitter jag och myser framför TV:n.. Min nya investering från Åhlens ökar på mysfaktorn :)


Ha en trevlig söndag!

3 kommentarer:

Anna P sa...

Åhhh ser verkligen mysigt ut!

Ses sen :)

Kram

Rhöös sa...

Det var en jättebra kväll igår! Blir ju helt klart nyfiken på vad det var som missades på Harrys... men jag är glad att jag var tråkig och gick hem. Sov till halv tolv i morse ändå så det var nog behövligt!

Hoppas ni hade kul ute iaf!!

Du är en super-värdinna!

Hårty sa...

Ja Lisa du memorerade väl movesen så att du kan göra dem själv sen? Det var ju hett värre. Hm...
Säger bara HERREGUD.

Och tack igen för en fanastisk tillställning!