tisdag 22 mars 2011

Vinprovning


I lördags var jag på vinprovning. Det var en mycket trevlig tillställning :)

Av någon anledning så vill inte bilden hamna åt rätt håll... Gaaah!
Men jag tycker ändå man kan se hur skoj man kan ha på en vinprovning :) Och många glas blev det...

Följande viner testades:
1a vinet: Couvent des Jacobins, Pinot Noir, 109 kr.
- Blä! Smakade som surt och blaskigt. Skulle aldrig köpa detta!
2a vinet: Cafe Culture, Pinotage, 89 kr.- Mycket ovanlig smak. Luktade bränd korv. Men av ngn anledning så gillade jag detta. Men max en halv flaska = dela med ngn. Passar utmärkt till grillat :)
3a vinet: Crozes-Hermitage Les Launes, Syrah/Shiraz, 139 kr.
- Strävt strävt strävt.. Så om man gillar strävt så gillar man detta!
4e vinet: Castillo de Molina, Cabernet Sauvignon, 89 kr.
Fruktigt och gott! Det bästa vinet av alla dessa 6. 
5e vinet: Lazy Lizard, tetrapack, 65 kr
Tanken var att jämföra vin 5 och 6 då de var samma druva. Trots prisskillnaden och skillnad ibuteljering så gillar jag faktiskt 5.an bättre än 6.an
6e vinet: Château Haut-Canteloup, Bordeaux, 109 kr.
Surt!!


För att vara ärlig så vet jag inte om ngn av dessa 6 viner föll mig riktigt i smaken... Får nog testa vidare!



5 kommentarer:

Ass sa...

Jag hade nog föredragit hallonsaft ;)

Lisa Eriksson sa...

Saft saft hallonsaft!!

Rhöös sa...

3:an och 4:an var bäst :)
Men 3:an var nog ändå dyrare än god men 4:an skulle jag kunna tänka mig att köpa!

Jag tyckte det var en jättebra idé med vinprovning!

Lisa Eriksson sa...

Jag håller med, det var en bra ide!
Ser fram emot de vita vinerna + osten :)

Lotta Dahm sa...

I sommar kan vi ha lite gemensam vinprovning :o) Med viner vi vet vi gillar!! Haha...