torsdag 29 mars 2012

Biverkningar...

Sedan i torsdags har jag skärpt mig med min medicinering. Tar numera 2 tabletter morgon och kväll. Istället för 2 tabletter då och då....
Jag har ju varit en riktig slarvmaja....

Har sovit väldigt dåligt sedan dess. Vaknat tidigt och somnat sent. Vaknat mitt i natten och sprattlat... Att vakna innan klockan ringer på vardagar hör inte till vanligheten.. Men jo nu så.

Har även mått lite småsegt - ont i bollen, illamående och lite annat som inte passar sig att skriva här...

Nu har jag kanske förklaringen. Det är vanliga biverkningar på mina tabletter. Och jag har ju ca tredubblat dosen så inte så konstigt att de kommer nu även att jag knaprat piller väldigt länge...

Jag är en mästare på att anamma biverkningar. Så bra att jag för sjukdomen tvingats byta medicin 2 gånger.

Nåväl... Hoppas det ger med sig så snart som kroppen anpassat sig till denna "höga" dosering.

Ser nu även att en biverkning är ljuskänslighet. Undrar om det var det jag drabbades av på harriba i lördags... :D Ni som var med mig vet att jag hade väldiga problem med lamprona. Vore ju fint om jag kunde skylla det på medicinen...

Ser att man även kunde drabbas av Anorexia - den biverkningen har inte jag kan jag säga..

3 kommentarer:

Anna sa...

Ajaj, hoppas det vänder!

Ass sa...

Vaknar på natten och sprattlar :) Det låter bara för roligt... Men hoppas det ger sig!

Lisa Eriksson sa...

Vem behöver sova????
;)