måndag 26 mars 2012

Down

Blää, känner mig inte alls på topp... Negativa tankar... Jag är ful, ingen tycker om mig, jag börjar bli gammal, jag är ensam.... Ungefär det enda jag tänkt på de senaste dagarna känns det som. Vill inte tänka så! Vill uppskatta det jag har. Jag uppskattar det jag har men inte tillräckligt för att känna mig tillfreds. Är trött på att vara sur och grinig.

Träffade mamma igår och vi pratade om semestern. Vilka veckor som skulle vara lediga. Hon frågade även om jag hade några planer. Då slog det mig - nej jag har ju inte en enda plan. Ja det är långt till sommaren men det känns redan olustigt att jag måste jaga planer för 3-4 veckor.

Nej jag njuter inte av att ha me-time. Det är i sådana stunder som alla dåliga tankar cirkulerar. Är något tröttsamt då jag ju vet att ALLA är ensamma ibland, känner sig ensamma.

Har umgåtts i princip varje minut med någon hela helgen. Förutom någon timme på söndag kväll. Hur kan det kännas ensamt?! Borde inte ha denna känsla idag..

Sedan tror jag inte det är till hjälp att den biologiska klockan börjar ticka högre och högre. I denna ålder så förökar sig alla till höger och vänster. Vi har 4 personer bara på jobbet i Linköping som är nyblivna föräldrar eller ska bli det inom 5 månader. Jag är något avundsjuk... Kanske inte på att skaffa barn just nu men iaf känna att möjligheten finns... Vill verkligen glädjas åt alla men det är svårt! Är inte stolt över det...

Ja det här var ju muntert värre... Men bättre att få vara lite ledsen några dagar? Kanske vänder humöret snabbare om det inte hålls inne?! Vad vet jag...

7 kommentarer:

Ass sa...

Know the feeling... :(

Inget bra råd har jag heller :S Försöka ha saker på gång som är roliga så man tänker på annat?!

Lisa Eriksson sa...

We hates it...

Anna sa...

Du är fin, vacker, rolig, jag älskar dig massor (och vet många fler), åldern är bara en siffra och sista slaget på klockan har långt ifrån slagit än så lura dig inte att du inte duger! Du är superfin!

Att det ändå känns ensamt kan jag förstå, det är inte lika roligt att se fram emot en semester om man är ensam. Men det tror jag inte du kommer att bli så jaga inga planer än! Det kommer att lösa sig och säkert jättebra om du låter planerna komma. Jag har inga planer heller men det löser sig alltid. Enda skillnaden är att jag redan nu vet att jag inte behöver vara ensam, men det tror jag som sagt inte kommer bli läget för dig heller så därför säger jag ändå att låt det vara, tänk inte för mycket på vad du ska göra och med vem utan mer på att sommaren är underbar och semester blir sällan fel!!

Svårt att vända tankarna, jag vet! Men det ordnar sig!

Puss fina du!!

Lisa Eriksson sa...

Tack gulle-Anna för väldigt värmande ord!!

Jonas sa...

Jag är på för lite planer i sommar...kom och häng lite i skärgården... :)

Lisa Eriksson sa...

Jaaa Jonas! Det vill jag! Grilla, bada och åka båt. Det går för sig :)

Anonym sa...

Hmmm. Tänk att du i alla fall har minst en hemlig beundrare som tycker du verkar vara en toppentjej som är både social, snygg och sportig.
Känns det bättre?
Det kanske finns flet där ute, vem vet?