onsdag 17 juni 2009

Längtar...till...

...semestern. Jag längtar jättemycket nu. Är ganska less på att jobba nu faktiskt. Är bara lite orolig att mina tre ynka veckor inte ska räcka till för att vila upp mig på. Har ju faktiskt en fjärde att ta ut om det är så :)

Det "komiska" i allt detta är att jag i princip inte har en enda dag planerad. Jo 1:a augusti ska jag spela innebandy. Men that´s it! Känns lite skönt på ngt sätt.. Om det är fint väder så behöver jag ingen plan. Då tar jag bara solstolen och sätter mig bakom ratten för att bege mig till närmaste sjö. Älskar verkligen att bada på somrarna.. Det är så härligt. Att sedan få soltorka mellan varven.. Ja sämre kunde man ha det!

Har tänkt på en sak ganska mycket idag. Är det inte märklig, att när två personer som vill samma sak, ändå inte kan komma dit de vill? Målet är tydligt men vägen dit är allt för krokig. Några tuffa svängar måste man kunna hantera men kör man i diket vet i fasen om man inte borde bli av med körkortet... ;) Jag funderar själv på om man skulle lägga ut mitt på blocket.. Nej det verkar dumt. För jag kom just på en fin text som jag kan sno, appropå vägar ;)

den vägen som jag åker på
den är krokig och dan
det händer att jag stannar till ibland
men jag tar mig ändå fram
den väger som jag hamnat på
den är smal och full av damm
men styr jag bilen med en varsam hand
kommer jag nog fram

Titt så det passte :D (Jumper för er som inte har fattat nåt..)

Nej nu ska jag låta mitt huvud vila lite - bort med huvudvärken!

Kram och god afton mina nära och kära. Ni är bäst hela högen!

3 kommentarer:

Oroad sa...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3084139.svd

Lisa Eriksson sa...

Tack för tipset...

Men jag solar nog hellre o har det gött - dör jag så dör jag! Fick iaf må gott i solen under den tiden jag levde!

;)

Rhöös sa...

Solen botar ju massa annat som kan döda... som typ sjukdomar och depression så är det inte det ena så kanske det är det andra. Man vet aldrig vad som drabbar en och man kan ju inte vara rädd för allt.

Det känns lite som man ska skrämmas för allt som är roligt eller får en att må bra.

Jag joinar dig i solen Lisa och jag kan åka och bada med dig varje dag hela sommaren. Min semester är också helt obokad!

Men vi kanske ska boka in något till vinten snart. Jag vill, jag vill, jag vill :)