tisdag 13 juli 2010

Solen

Helvete vad fint väder det är hela tiden... Semestersuget är större än någonsin! Jag vill bada och sola och bara njuta! Fast det svider fortfarande lite på min kropp så det är nog bra att jag måste vänta lite till innan jag får se solens ljus.

Men gör en liten smygstart idag. Vi stackare som fortfarande jobbar har beslutat att åka till ett bad och ta ett dopp samt avnjuta en baguette. Ganska ok lunch enligt mig :)

Har nu bytt min bild i bloggen till den redigerade varianten. Den är faktiskt mkt bättre. Se vad lite redigering kan göra! Känner mig faktiskt väldigt nöjd med den bilden. Ser glad ut och det var jag verkligen när kortet togs.

Faktum är att jag är ganska glad nu med - det håller i sig ganska bra. Även om min hjärna våndas lite. Vad är rätt - vad är fel? Tiga eller tala? Vara ärlig mot sig själv eller vara ärlig mot ngn annan. Är jag ärlig mot ngn annan blir jag i detta fall oärlig mot mig själv?

Jag kan vara en bitch och vara oärlig mot mig själv. Men skulle jag inte ångra det? Jag tror det.. Jag är ingen bitch... Inte alls... Jag är faktiskt en väldigt snäll person - tror jag. Jo jag tror faktiskt det (vill iaf tro det). Ibland kan jag vara ego men att vara ego är ibland att vara snäll mot sig själv. Det kan kanske ses som elakhet i andras ögon men alla människor behöver vara egoistiska ibland. Jag tycker själv att det är enklare att pleasa andra men det slår ofta tillbaka som ngt dåligt för en själv.

Så att vara ärlig mot sig själv är det bästa. Även om det inte alltid är det lättaste.. Ibland vill man (i detta fallet jag) sätta käppar i hjulen för ngn annan. Eller i alla fall försöka.. Men sån är inte jag. Inte idag i alla fall. Vi får väl se om jag har samma filosofi på torsdag. Mitt humör kan pendla och även mina åsikter... Anyhow!

Jag har kommit på att bloggen blir roligare med bilder (no shit?!).. Eftersom jag inte har mitt bildarkiv här så får det bli en lite konstig.. Men kontrasten kan väl knappast vara större?

3 kommentarer:

Rhöös sa...

Angående att tiga eller tala så tycker jag att du ska fatta beslutet på varför du skulle göra det ena eller andra.

Om du talar för att hämnas som du säger så ska du tiga. Talar du för att hjälpa en annan så är det av välvilja och då är nog att tala rätt. Men tänk på dels hur du skulle känna efter att du har berättat det. Gör inget du lider av och gör framförallt inget för att hämnas. Det kommer du att ångra.

Jättefin bild! Både före och efter redigering!

Puss på dig!

Lisa Eriksson sa...

Att tala är silver, att tiga är guld :D

Rhöös sa...

Det är väl inte för intet som det ordspråket kommit till...