onsdag 14 juli 2010

Swimming

Det var dax för träning... Igår var det dags! Som jag har väntat.. väntat på att vilja... Men igår ville jag. Simma kändes som den ultimata träningen. Jag har kort på simhallen, det är vart - vad passar då bättre än att få en svalkande träning! Ännu bättre att jag skulle få sällskap - Carrie var ju på :)

På väg hem från jobbet mötte jag fröken Foppa... Vi stannade till för att växla några ord... Klagade på värmen.. Svetten pärlades i våra pannor. Jag lyfte min blick mot himlen - till min besvikelse såg jag stora svarta moln. Vädernissarna hade lovat åska och regn - skulle dom få rätt? Verkade inte bättre. Men glad i hågen valde jag att ignorera de mörka molnen på himlen. Jag skulle ju simma!

Ombytt och klar hemma i lägenheten och jag skulle bara ställa balledörren på vädring. Då ser jag...
Fan vilken dålig tajming.... Jag och Carrie beslutade oss ändå för att de det ett försök... Simma utomhus kändes dock inte längre som den ultimata träningen..

Nåväl.Vi hann fram till Carlings. Sedan var ovädret ett faktum...
:(
Men vi ger inte upp så lätt... Sa ngn envis? Avvaktade några minuter under markisen utanför Carlings. Vi drog våra livshistorier för att catcha upp. Det var ju säkert tre dagar sedan vi sågs sist... Mkt kan ha hänt! Vi hade väl vädergudarna på vår sida för trots ett stopp ala söka skydd för regnet på väg mot simhallen så blev det faktiskt uppehåll väl framme vid simbassängen.  Well then...
Det var sååå skönt att  hoppa i plurret! I och med det dåliga vädret var det bara jag och Sofia i bassängen så vi hade väldigt mkt yta att ta ut våra simtag som tyvärr bara resulterade i snigelsim.. Är inte snabb där asså...

Jag ljög - vi var inte ensamma i bassängen... Vid ena kortsidan höll en liten snorunge till, typ 10 år. Vad gjorde han där då?
Jo då.. Varje gång vi var borta och vände så tog han några djupa andetag och gick ner under ytan.. Vad gjorde han där kan man undra.. Det var ganska tydligt att han tyckte det var en bra utsikt där nere under... Just när vi var där och vände. Då passade han på! Det gäller att ta vara på de chanser som ges! Barn är inte dumma de inte....

Efter 30 minuters simmande öppnade sig himlen igen... "Gå upp ur bassängen - ovädret is coming back"
Men vilken tajming då! Var ju ändå färdig :)

Efter en uppfriskande dusch utan balsam (vi var båda för snälla och ärliga för att våga "låna" lite balsam från den som lämnat som balsamflaska i duschen...) så begav vi oss hem till fröken Rhöös.. Det fullkomligt öste ner på oss på vägen dit. Men - till slut kom vi fram och Rhöös välkomnade dessa två in i sitt hem:

Ok, jag får väl erkänna det nu.. Det är ganska lugnt på jobbet idag... Varför skulle jag annars göra detta omständliga inlägg :)

Hur som helst. Det var skönt att träna - vädret gjorde eftermiddagen till speciell - vi gick sedan till "fiket" och stoppade mat i våra magar. Jag hade en väldigt trevlig kväll igår!

Avslutar med att konstatera att mina BonBon inte har uppskattat värmeböljan...


4 kommentarer:

Ass sa...

De sötaste katterna i stan ;)

Ordverifiering: Spers
Britney? :P

Lisa Eriksson sa...

Oh baby baby - klart det var brittan :)

Rhöös sa...

Hahaha, håller med Astrid, väldigt söta katter :)

Jag hade också en jättetrevlig kväll!!

Carrie sa...

Ha ha ha va skön du är!!

Och va söta vi är som blöta katter :) Mee like. Mer simma med kisa säger jag!

Kram