tisdag 15 februari 2011

Egyptens framtid

Va fan är det som händer i Egypten egentligen?

Jag är verkligen inte politiskt engagerad... Så vad ska jag skriva om Egypten?
Ska jag göra en research för att verkligen skapa mig en uppfattning om vad som händer?
Eller räcker det med att jag vet det jag redan vet?  Dvs att folket är missnöjda med hur landet styrs och i och med det så blir det slagsmål... Låter väl ungefär dom en 8-årings beskrivning...

Borde jag vara mer politiskt engagerad?
Ja - känner jag ganska ofta. Det är ju sådant som vuxna människor pratar om och vill man vara med i ett vuxet samtal så behöver man kunskap men kanske framför allt vetskap i det ämne som det pratas om. Om jag hade varit lite mer intresserad av "vuxna" samtalsämnen så hade jag nog känt mig mindre obekväm i vissa sociala situationer. Kanske vore ngt för min egna utveckling...

För att lyckas med detta inlägg så skulle jag helt enkelt behöva googla en del just nu. Men jag känner mig inte redo för denna personliga utveckling riktigt än... Så därför skiter jag i det!!

Jag gör det till att handla om mig istället...
Så - hur påverkar Egyptens framtid mig?
Inte alls skulle jag säga. Jag vill  inte åka dit och i och med oroligheterna som varit vill jag det ännu mindre!

Phu.. Första ämnet avklarat... men jag borde eg få IG på inlägget... För hur mkt handlade det egentligen om Egyptens framtid?



Ämnen to go:
Skid-vm
Skidskytte-vm
Innebandy
Melodifestivalen
Nya låttips
Olinda
99 saker att göra innan man dör

5 kommentarer:

Här skriver man namnet ja sa...

Det var jag som skrev om Egypten, jag tänkte att du kanske kunde göra ett referat åt mig...det gick ju sådär :P Men bra jobbat ändå!

Nästa ämne: Dina bästa recept!

/Lina

Lisa Eriksson sa...

Jag förstår att du är lite besviken på mitt inlägg om Egyptens framtid... Jag är oxå lite besviken... Hade verkligen tänkt mig mig ngt annat och jag suddade ut mina politiska tankar som jag trots allt ändå hade plitat ner...

Men då har jag ett nytt ämne nu då :)
Tack :)

Rhöös sa...

Måste säga Lisa att jag när jag började läsa trodde att du skulle ha fått ner något och såg med spänning fram emot det...

Helt klart skärpning till dina kommande ämnen. Ser särskilt fram emot ditt inlägg om Olinda... :)

Anonym sa...

Det är ganska skönt att skita totalt i Egypten och alla de där länderna. Sköt dig själv och skit i andra är ett mycket bra ordspråk.

Lisa Eriksson sa...

Rhöös - ja jag kände att jag hade ngt på gång där ett tag men sen gick lixom luften ur mig... Hihi

Sköt dig själv o skit i andra funkar många gånger ganska bra tycker jag :)