tisdag 22 februari 2011

Händelserik gårdag

I går hann jag verkligen med mycket..

Dagen började med att min klocka väckte mig kl 0600. Det är tidigt för att vara mig så det blev till att masa sig upp. Tyckte ändå att jag fick sova ganska länge iom att mitt tåg till storstan gick redan kl 0644. bra att bo nära stationen och att jag är snabb på morgonen :)

Framme i Stockholm så mötte jag upp med Astrid. Kundmöte stod på schemat! Efter tre timmar med prat så var vi klara. Får nog säga att jag är ganska nöjd med mötet. Vi fick som vi ville och lovade samtidigt att vi aldrig felar.. Men det gör vi ju inte heller så det var ingen lögn ;) (ibland kan vi kanske göra ngt enstaka fel... eller, neeee)

Efter mötet syndade vi och gick till Donken.. Det är lixom lite av tradition på ngt sätt så det fick helt enkelt bli så... Mmmm det var gott :)

Innan tåget sedan gick hem hälsade vi på på kontoret i Stockholm - där blev jag mest sur för att jag inte fick mina grejer att fungera.. men men - jag behövde ändå inte jobba :)

Eller.. jo det behövde jag.. Så när jag kom hem till linkan igen fick jag bege mig till kontoret. Hann nästan med att jobba 2 timmar. Inte dåligt! Kändes skönt att beta av en del så det var ett klokt och bra beslut!

Kl 1802 mötte jag upp Jonas en trappa ner - nämligen på Subway (inte så nyttig dag..) Mmmm där var det oxå gott. Efter mkt om och men så fick jag även en kaka till efterrätt. Den blåsta blondinen i kassan påstod att kakorna behövde svalna i 30 minuter innan de kunde serveras.. det var bara det att 5 minuter senare så serverade hon en kaka till en annan kund... Va?! Va?! Skandal!
Mesen Lisa vågade sig i alla fall fram till kassan och tiggde då till sig en kaka... Mmmm den ee sååååå god! Sammanlagt så pratade jag nog om den där kakan i ca 10 minuter eller så.. Hur mkt finns det att säga om en kaka?

Anyhow!
Sedan var det ju Innebandy som stod på schemat. Nämligen att kolla på LIBK när de mötte Täby - eller Täbo om man hellre vill uttala det så.
Var ju en TV-match och jag och Jonas höll oss framme. Men det förstår man ju att producenten (eller vem nu som bestämmer) vill filma in de hetaste i hallen... Tror vi blev väldigt fina i bild (eller inte... )

Sen kunde man ju tro att kvällen var slut!
Men som Jonas sa när vi skildes åt: Kvällen har ju bara börjat - nu ska jag hem o se på film. 
Jaha tänkte jag - då får väl jag med göra det då!
Hade ju faktiskt två hyrfilmer hemma som jag inte sett. Så film blev det!

SEN - var det äntligen dags för sängen. Somnade som en stock och sov så gott hela natten. Utan massa dåliga drömmar. Me like!

Nu ska jag ta tag i mina sysslor.. Ha en bra dag vänner!

3 kommentarer:

Ass sa...

Jag kan tänka mig hur upprörd du var över kakan :)

Förövrigt gör vi väl aldrig fel ;)

Lisa Eriksson sa...

Jonas tvingade mig fram så att jag skulle bli tyst ngn gång!

men hallå - hur puckad får man vara om man inte kan hålla isär 5 minuter och 30 minuter?!

Jonas sa...

Hade du inte hämtat den där jäkla kakan så hade du ju förstört både min och din kväll, så det var väl för väl att du fick tag på den till slut.

;)