onsdag 16 februari 2011

Innebandy

Eftersom att skid-VM och Skidskytte-VM inte börjat ännu så får jag helt enkelt ge mig på ämne nummer tre i listan. Nämligen Innebandy!

Innebandy har varit en stor del av mitt liv i en så där 18 år (OMG 18 år!!!! Räknar jag rätt???)
För mig började det i alla fall i sexan (eller var det i åttan? i så fall är det bara 16 år ;) när jag och mina tjejklasskamrater fastnade för sporten. En gång i veckan hyrde vi Bäckskolans gympahall och samlades och spelade innebandy. Till en början hade man en sån där fin Jolly-klubba med supertjockt skaft och ett skämt till blad. Men det gick att spela med en sån klubba med! Vet inte hur många år vi hyrde hallen men det var en hel del. Skoj!

Sedan startades det ett damlag i Rimforsa. Nästan alla vi som hade spelat i hallen valde då att börja spela där. Ingen hade körkort så våra stackars föräldrar fick köra oss till varje träning. Nu är det visserligen bara två mil men ändå!

I tre år spelade jag med Rimforsa. Sedan lades lager ner :(

Ungefär då så drabbades jag även av min lilla reumatiska sjukdom... Då var det inte tal om ngn innebandy. Gick på kryckor i 6 månader och i ytterligare 6 månader var jag väldigt begränsad i min rörlighet. Ungefär ett år efter att jag först blev sjuk så gjorde jag mitt första träningspass. Var ute och joggade i Ryd  - lycka!!

Något halvår senare efter mitt första träningspass så var jag så pass bra att jag faktiskt kunde börja spela innebandy igen. Den här gången blev det LSIF :)
Största meriten från LSIF var att vi van en mixed-serie med ett damlag.. HIHIHIHIH :D

Sedan gjode jag comback i riktiga innebandyvärlden men det har jag förmodligen redan bloggat en massa om!

I love innabandy!!!
För närvarande spelar jag inte aktivt utan nu är det bara korpen.
Ett av mina favoritnöjen är att kolla på när LIBK spela match. Helt kanon att vi har ett lag i Linköping som spelar i SSL. Jag hoppas verkligen att de går till slutspel!

Ämnen to go:
Skid-vm
Skidskytte-vm
Melodifestivalen
Nya låttips
Olinda
99 saker att göra innan man dör
Mina bästa recept

Inga kommentarer: