tisdag 23 augusti 2011

Klumpeduns..

Nu när jag är tillbaka i arbetsrutinerna igen så innebär det även att morgonpromenaderna införts på schemat. Tisdag morgon och torsdag morgon - det är de dagarna som jag och Lina traskar runt halva ån innan jobbet. En otroligt skön start på dagen måste jag säga! Speciellt när man kommer hem. Då känner man sig nyttig, fräsch och framför allt pigg! På fredagar blir det lite mer ordentlig träning innan jobbet - nämligen med Frejan. Jag tycker detta är perfekt, i alla fall för mig. Det betyder att om man nu av ngn händelse skulle vara uppbokad varje vardag hela veckan - så är man iaf garanterad tre motionspass. Sedan är ju tanken att det även ska bli nån träning på eftermiddagen - säg två dagar i veckan. Men dessa tre pass är en perfekt grund. Jag känner mig nöjd med detta schema. Längtar väldigt mkt till fredag - ska bli spännande att se hur stort förfallet blivit nu över sommaren.. :S

Hur som  helst. Idag på promenaden så använde jag mina nya gympadojor. I alla fall nya för utomhusbruk. Men vad hände då tro? Jo mitt klumpiga jag skulle ju såklart vricka foten. Så pass mycket att hela jag trillade! Mina vrickningar av fötter brukar dock inte vara någon fara. Jag får aldrig ont efteråt och inte heller denna gång, synd att säga att det är riktiga vrickningar faktiskt... Nej utan att det är mer som att foten viker sig så som ett knä kan göra om man står och lutar på benet och ngn knuffar till i knävecket. När det blir så med mina fötter så är det i alla fall väldigt svårt att  hålla balansen... men cool som jag är så skrattade jag åt det hela och passade på att rätta till skoskavsplåstret när jag ändå satt ner... Upp o hoppa sen igen! :)

2 kommentarer:

Rhöös sa...

Duktigt! Skönt med rutiner :)

Men vad är Frejan (eller vem?) :) Tänkte försöka få det till att det är bodypump på fredagar fortfarande men jag förstår inte så måste fråga :)

Lisa Eriksson sa...

Frejan = Anna Frejfors
:)