torsdag 2 juli 2009

Tappa tänder

I natt drömde jag att jag tappade tänder igen.. eller snarare hela övre tandraden.. Usch de är så otäcka de drömmarna för de känns ofta så verkliga.. Och vore ju hemskt om alla tänder försvann.. :S Oftast i drömmarna brukar alla tänderna lossna men i natt satt tandraden "bara" löst..



Jag tror ju stenhårt på att varje dröm går att tydan, nja inte riktigt men nästan iaf... Har försökt att googla lite på ämnet och hittat följande..



Det kommer en positiv förändring, ju mer dramatisk tandtappning desto större förändring. Symboliken är hämtad från vår barndom då tappandet av mjölktänderna skedde samtidigt med att de allra flesta fick nya horisonter. Vi fick vara uppe längre, bytte skola och fick nya kompisar.



Om tänderna faller ut: Någon närstående kommer att dö.

Att drömma att tänderna sitter löst är ett dåligt omen.



Att man tappar tänderna i drömmen beror på att man lämnar ett gammalt skede i livet och möter ett nytt. Hur man reagerar i drömmer återspeglar hur väl man tacklas med sin nya situation i livet, eller vad man har för förväntningar på den (Lisa säger: jag har då aldrig i drömmarna känt glädje för tandlossningen... gillar väl inte förändringar då.. ;)



Ofta en känsla av förlust



Så är det alltså.. Men jag tar ändå dessa tolkningar med en nypa salt. Tror inte det går att generalisera utan drömmar är väldigt personliga. Det kan betyda en sak för en annan och något annat för mig. Men känns ändå som att jag kan förstå varför jag drömt om denna tandlossning. Gillar drömtydning. hade en bok om det en gång i tiden men den vet i katten var den har tagit vägen i alla flyttar...



Annars då? Har köpt två klänningar idag.. de var dyra.. :S Vet inte om jag ska behålla båda - känner jag har svårt att bestämma mig om vilken som är snyggast. De satt så himla skönt och jag kände mig så fin - så vem vet - kanske behåller båda ;)

Inga kommentarer: