onsdag 4 november 2009

Not good enough

Onsdagkväll och jag sitter hemma i soffan.. Vad hände?! Jag ska ju vara på träning nu... Nej det bidde inget... Kurerar mig idag istället.. Har ju gått väldigt bra hittills - pepparkakorna jag köpte i veckan var så goda ju.. Men men - så är det ibland. Plus - att jag får vara hemma och se på Greys idag - jaa!

Såg förresten en skoj sak förut. En undersökning jag "hade hand om" såg jag precis en artikel om på Expressen - det är alltid skoj att se att det man jobbar med om dagarna faktiskt används och att det syns i media...

Känns som att jag bara sitter och blajskriver... Känner mig faktiskt ganska uschlig idag... :S Känns som att vara sig själv och anstränga sig mycket för andra inte alltid är det som är det rätta. Det gör mig ledsen... Varför är jag sån... Varför bry sig så mycket om andra... Jag tycker verkligen inte om den känslan jag har nu, verkligen inte. Känns extra surt när man verkligen verkligen sträckt ut sin hand för att hjälpa - så "belönas" man med irritation och "trött på dig" istället. Blä. Ibland udrar jag om det är nån mening med att tänka på någon annan än sig själv. Varför försöka att alltid vara snäll när man ändå inte alltid får lika mycket tillbaka som man ger. Känns så jävla pissigt ibland, va fan ska man ge för då. . Helvete vad besviken jag blir - ja det blir jag. Sedan kan man inte vara omtyckt jämt, det vet väl jag med, men det är fasen inte skoj när man inte känner sig omtyckt ändå... :(

Men men - Life is a rollercoaster just gotta ride it...

Ska försöka sluta tycka synd om mig själv nu. Men ibland känns det lite bättre när man får göra det. Fast att det kanske egentligen inte alls är ett dugg synd om en. Förmodligen är det inte det. Men man har rätt att reagera på vad man vill. Det kan ingen annan bestämma. En stor sak för mig kan vara en liten för dig. Men det gör inte mina problem mindre för det. Jag ogillar de som inte kan förstå andras lidande eller olycka bara för att det finns dom som har det värre (tex dom själva). Alla är vi människor med rätt att känna, rätt att må bra, rätt att vara... Och alla är vi olika.

3 kommentarer:

Lotta Dahm sa...

helt rätt Lisa... kram på dig

Anna P sa...

Jag tycker om dig MASSOR!! =)
Hoppas du mår bättre!
Tusen kramar!

Rhöös sa...

Tråkigt att bry sig om dem som vänder en ryggen. Jag förstår att det gör ont!

Jag vet att det inte gör saken bättre att säga att jag tycker om dig! Men det gör jag!

Hoppas armen är bättre idag!
Och du, man får tycka synd om sig själv. Man ska aldrig jämföra lycka eller olycka. Allt är relativt och allt jämförs med hur man hade det innan, inte med hur någon annan har det så jag tycker inte du ska lyssna på den som säger annat!!

Hoppas det blir bättre vännen!

KRAM