tisdag 26 januari 2010

Det där med ordspråk

Så ju jag skulle hålla på med sånt.. Fick ett jätteskoj mail idag med alternativa ordspråk.. Här kommer mina favoriter :) (btw tycker jag att dessa är bättre än dom riktiga, och det här är den sortens mix up jag brukar syssla med..)

Den man ligger med får bädda. (Fasen va bra, jag är inte bra på att bädda!)

Det man inte minns, har inte hänt. (Perfekt för mig, skylla i från mig lixom.. hihi)

Det man inte vet, har man ingen aning om. (Lyckligt oventande lixom)

Gammal kärlek kostar alltid. (Underhåll och vad skit det nu kan va)

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. (Men man kommer nog fram ändå om man ror snabbt)

Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin. (Verkar inte bättre ;)

Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla. (Mer fest till mig)

Den som gräver en grop åt andra får 88:50 i timmen. (Tur jag inte sysslar med sånt då *ängel*)

Den som spar han har men inte roligt. (Exakt!! Lev idag!)

Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor.. (Jag är inte dum men frågar mkt ändå..)

Det man inte har i huvudet får man ha mellan benen. (Typiskt...?!)

Det som inte tar död på en... får en i alla fall att må riktigt dåligt. (Ja uscha....)

Kvinnans list övergår när mannen får stånd.. (Denna mening är för komplicerad för mig...)

Man har inte roligare än man köper ut för. (Hur skoj kan man ha för en 600 kronors skumpa?)

2 kommentarer:

Ass sa...

Jag som trodde det var: Om man bäddar får man ligga!??? ;)

Lisa Eriksson sa...

Man säga ordspråken på många olika sätt :)