torsdag 28 januari 2010

FB-grupp

Är med i en jätterolig grupp på FB en av dom bästa tror jag (passar iaf mig)

Det är inte jag som förklarar dåligt, det är du som fattar trögt


Gå med i den vet jag :)

I dag läste jag iaf denna note (tyckte det var skoj för jag har själv använt mig av det "citatet" vid ett speciellt tillfälle)


"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre." 


Så vad betyder egentligen det där då... Ja man kan väl tolka det lite som man vill... Just idag tolkar jag det som att det inte är ngn mening med att försöka vara ngn bättre människa än vad man egentligen är. Har nog nämnt det förr, men ogillar att läsa (eller kanske även höra) om andra som skriver som sig själva som att de är så jävla bra. Jag förskönar väl även mig själv ibland antar jag men jag är rätt så bra på att ljuga inför mig själv :D  


Jag är långt ifrån perfekt och jag är bra på att göra samma misstag om och om och om och om och om och om igen. 


Jag gör en hel del dumheter med andra ord, men:
"Gör inga andra dumheter än dom som du har verkligt nöje av"



Så jag tror man får vara dum ibland! Kanske finns det någon mening med att man upprepar samma misstag, eller ska jag skriva "misstag"? Nå vad vet jag... 


Snart kan jag sluta fundera på formuleringar.. kanske bara börjar citera andra istället :) 




Inga kommentarer: