torsdag 10 juli 2008

Nu är det satan i mig nära..

Men först, allvarligt.. Vem fasen gillar Rongedahls låtar? Jag blir fan förbannad när jag hör deras nya låt - så dålig är den... Aja...

Som ni kan se från rubriken så är det nära nu... Nu har jag snart semester.. Känns lite surt att ha jobbat så jäkla mkt som jag faktiskt gjort denna vecka bara. Hade ju velat varva ner lite.. Men men - kanske är bra jag är uppe i varv - ska ju iväg på bröllop på lördag och då vill man ju vara på G :)

Annars så sitter jag här i min soffa och gör inget speciellt faktiskt. Drog på stereon på lite hög volym. Varför lyssnar jag aldrig på musik när jag är hemma?! Jag har ju värsta schyssta stereon lixom :) Har faktiskt varit en oerhört snäll granne på senaste tiden.. Får se om det blir lite ändring på det i höst - länge sedan jag hade fest :) Plus att härom morgonen så hörde jag ungen gapskrika ute i trapphuset så man skulle ju kunna se det som att jag har lite att ge igen för... Tror till och med det var helgmorgon...

Kanske inte blir så mkt skrivet här för mig ett tag framöver. I helgen åker jag till Kisa och där finns det ju inte Internet.. Och sedan på måndag bär det lixom iväg till urskogen. Bjuder på några bilder från Axi här i inlägget så får ni se hur jäkla öde och skönt jag ska ha det! Min profilbild är för övrigt tagen uppe i Axi. För er som inte vet vad jag snackar om så är i alla fall Axi en liten fäbodby utanför Mora. Karin (pappas sambo, min systers mamma) har nämligen en fäbodstuga där uppe. Finns inte el eller rinnande vatten. Vi lagar mat över öppen eld och hämtar vatten i brunnen. Badar i tjärnen... För en del kanske detta låter jobbigt men att leva under dessa förhållandena 4-5 dagar om året är för mig helt underbart... Snacka om avkoppling, bara umågs med sin kära familj... Åh vad jag längtar.. Förra året var jag nästan lite rastlös där uppe men det berodde nog på andra saker.. Nu vill jag bara komma dit!
Stugan där vi bor..
Utsikt från Häggen ut över Axitjärn...
Så vackert... Ute på en kvällspromnad..
Min profilbild... :)
På andra sidan så badar vi..
Posar snyggt med syster yster. Baskern är ett måste när man går på kvällspromenad :D Knott och mygg go away lixom...

Såg väl inte så tokigt ut??

10 kommentarer:

Anonym sa...

fan va heta vi är :D:D hehe

Anonym sa...

skulle nog välja stugan framför barca... om man frågar mig

Ass sa...

Nu måste jag lära Stefan en sak: Det heter inte istället! Det heter också!!! Varför välja när man kan ha båda ;)

Lisa Eriksson sa...

Snyggast i hela Dalarna tror jag :D

Ass har rätt.. finns inget som heter istället :P

Anonym sa...

jaja... förlåt... men om jag fick välja...

så skulle jag vilja ha mussepigg tröjan :)

jag vill oxå ut å festa...:(

Lisa Eriksson sa...

Den tröjan är inte att leka med :)

Jag vill inte ut o festa :S

Anonym sa...

jag vet massor med saker jag skulle göra om jag hade tillgång till en sådan stuga... och det är att softa, fiska mm mm och kanske dricka "lite" gott om vädret tillåter...
men i barca... så hade ja nog festat och äta gott...

och naturligt vis sett camp nou och kattedralen förstås:)

Ass sa...

Hmm, jag ska nog försöka fiska i barca, bara för att :) I alla fall fiska efter komplimanger eller något... Åh så dålig humor, jag borde verkligen sova...

Anonym sa...

Det ser jäkligt trevligt ut. Verkligen avkoppling.

(Jag gillar Rongedals låt från melodifestivalen)

Lisa Eriksson sa...

Fiska låter bra :)

Jag gillade lite deras låt i melodifestivalen.. Men den här nya.. Näää