måndag 28 juli 2008

Roadtrip på egen hand

Planen var ju att dra runt lite med Ass men hon envisas ju med att vara sjuk så jag får klara mig själv helt enkelt.

Vad har hänt sedan Barca så? (Bilder på ingång för övrigt)
Jo i lördags drog jag till Svartåfors för lite stek och bad. Otroligt skönt. På kvällen var jag nästan på premiären av Batman. Den var bra.. Satt nog vid subben för det vibrerade på rätt bra i min stol :) Fick sällskap av Jonas och vi hann även med middag på Kikko samt en promenix runt ån. Var ju allt för länge sedan jag var där och motionerade. Bläää - jag är ju en kossa och måste träna. Ser fram mot min inplanerade diet om vi säger så. Mår fasen dåligt över mig själv.

I går drog jag mig lite söderut för bad med mamma vid mitt smultronställe. Glimmingen för er som inte har koll på var jag badar när jag är hemma. Vi var faktiskt lite hurtiga och simmade över till andra sidan av sjön. Det är en bra bit och tog säkert 25 minuter i vardera riktning. Men det är ju bra. Två dagar med motion! På kvällen drog jag till Söderköping och mötte upp Frida. Käkade tapas på La Uva.. Asså det är så satans gott. Jag rekommenderar verkligen alla att åka dit och käka. Tror det är bland det godaste jag någonsin ätit. Mumma...

Efter det drog vi iaf väg mot storstan. På E4an blev vi uppraggade av en bil så vi bestämde träff på Sillekrog. Det var lite stört men skoj. Kommer nog aldrig höra från dom mer :P de var nog ett par år yngre men va fasen. Det var lite wild and crazy så det gör inget :D
Idag drog vi af och badade. Efter lite felkörningar så hamnade vi på Flatenbadet. Det tyckte jag var oerhört vitsigt :P

P.s Var ett helt vanligt badställe :D

15 kommentarer:

Anonym sa...

världens godaste tapas... i sverige? är det inte du som kom hem precis från barcelona?

Lisa Eriksson sa...

Hehe - jo men detta ställe slår nog barca... Men vad vet jag.. har ju bara ätit tapas i barca en gång - skäms på mig

Anonym sa...

hm... undra om man ska ta å äta lite till helgen tapas ...har hört att det ska vara gott även här i el stockholmo...

Anonym sa...

Fan, Flatenbadet är ju bara runt knuten från mig, synd att jag inte var hemma! (Var långt jävla borta på ett fjäll som heter
Storfjä(r)ten.)

Ass sa...

Vi åt ju Italienskt, Tyskt, Amerikanskt, Mexikanskt i Barcelona ;)

Jag skulle gärna vara frisk faktiskt... Uff...

Anonym sa...

dpå mallis fanns det bla "restaurangens specialitet, sjötunga på brittiskt vis"

den enda gången då ja åt spamsk mat va när vi lagade till en paella på hotellet

har spanien någon "drink som e deras"

Unknown sa...

Jag antar att det är Frida som står o posar på kortet?? *hihi*Puss på dig Gumman, ses på torsdag!!

Ass sa...

S -Sangria kanske?! Inte min favorit dock :S

Anonym sa...

sangria ... den är väl alkoholfri???

fast de har ju san miguel

Ass sa...

Är den alkoholfri?!? Det har inte jag märkt :)

Anonym sa...

ass

du blir kanske "full" vad du än dricker;)

Lisa Eriksson sa...

Jenny - ja de tär fridis, då pasande lixom :)

Bettis - typiskt att vi missar fridad fest idag.. Du var ju så het förra året :P

s, Ass - Sangria är inte alkoholfri kan jag lova :)

Anonym sa...

LISA DU LÅTER ERFAREN:)

Anonym sa...

Tack för din komentar av la uva
M.V.h Fernando de Paz
välkommen igen

Lisa Eriksson sa...

Fernando - Jag lär komma igen :)